wtorek, 11 lutego 2014

Polskie burgery

Kotlety mielone to jest coś co mi się nigdy na świecie nie znudzi i jest to coś co uwielbiam tak samo mocno jak surówki do obiadu, makarony i zapiekanki! :) Mielone zawsze smażę na tzw. "zapas", bo potem uwielbiam je jeść na kanpkach musowo z ogórkiem konserwowym i czasem z musztardą stąd pomysł na dzisiejszy przepis. Mając w lodówce kotleta a w szafce bułkę powstał poczciwie nazwany przeze mnie Polski Burger :)


Składniki:
1 kotlet mielony (przygotowany wg ulubionego przepisu - swój podam niebawem, niech się tylko dorobię słit foci mielonego :) )
2 bułki kajzerki
1/2 cebulki czerwonej
2 ogórki konserwowe
1 czubata łyżeczka musztardy
papryka czerwona (opcjonalnie ja dałam, bo mi w lodówce zbywała)

Kajzerkę przekroić na pół, posmarować masłem.
Kotleta przekroić wzdłuż, podgrzać, położyć na bułkę.
Posmarować musztardą, ułożyć plasterki cebuli, ogórka i papryki.
Przykryć drugą połową bułki.
Zajadać tuż po przygotowaniu.

Ps. Na zdjęciu widnieje wersja ze świeżym ogórkiem z prostej przyczyny brak konserwowych w pobliżu, niemniej jednak smaczek pozostał, bo zamiast kwaśności ogórków wkroiłam tam dwie marynowane pieczarki, które też świetnie współgrają z tymi smakami.

1 komentarz:

  1. No to dawaj, jeszcze nie jadłam śniadania! A ogórek wolę świeży i jeszcze grzybki, rewelka :-)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly