środa, 14 sierpnia 2013

ketchup z cukinii- HIT Tegorocznych Przetworów!! :)

Kolejna inspiracja płynąca od mojej ulubionej rodzinki z Zarzecza a raczej gwoli ścisłości pewnej super gospodyni dzięki której moja kulinarna wiedza znacznie się poszerza. Pani Alu! Pozdrawiam serdecznie!! :)
Ketchup wg tego przepisu o niebo przewyższa ketchupy wszelkiej maści na czele z tymi wszystkimi sklepowymi. Jego kolejną zaletą jest czas wykonania, który pomijając 6 godzin leżakowania cukinii wraz ze cebulą zajmie nam naprawdę niewiele (w porównaniu z innymi przetworami).


Składniki: (na 13-14 małych słoiczków po koncentratach ok.190g)

1,5 kg cukinii
0,5 kg cebuli
0,5 kg cukru
1 szkl. octu
1 łyżeczka pieprzu
1 łyżeczka słodkiej papryki
1/2 łyżeczki chili/pieprzu cayenne
3 sloiczki przecieru pomidorowego pudliszki
garść soli

Cukinię obrać ze skóry i zetrzeć na grubych oczkach. Cebulę pokroić w drobną kostkę, dodać do cukinii, posolić garścią soli, odstawić na 6 godzin.
Po upływie tego czasu cukinię odsączyć z nadmiaru wody (ja ją lekko odcisnęłam) i gotować przez 30min. często mieszając aby się nie przypaliła. Po tym czasie całość zmiksować blenderem, dodać przyprawy, cukier i przeciery. Zagotować, dodać szklankę octu i jeszcze chwilę gotować.
Gorący ketchup nakładać do słoiczków, zakręcić, odstawić do góry dnem.
Pasteryzować ok.8-10 min. od czasu zagotowania wody.

Szczerze polecam ten ketchup jest super!!! :) Zapasy na zimę - I edycja 2013

28 komentarzy:

  1. O kurczę, pyszna, zdrowa wersja ketchupu! Już się robi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie przeciery mam dodać do tej cukini???

      Usuń
    2. 190g z pudliszki najlepiej chociaz ja robilam z przecierem madero z biedronki i tez wyszedl pyszny przepraszam za pozna odp. wczesniej nie udalo mi sie byc online ;)

      Usuń
    3. Dziękuję :-)

      Usuń
  2. może i u mnie stanie się hitem!

    OdpowiedzUsuń
  3. Eeee, i od tej łyżeczki papryki on jest taki czerwony???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. matko czlowiek wyjedzie do niemiec a tu takie poruszenie na blogu jak nigdy! :D
      od przecieru oczywiscie jest taki czerwonz ktorego zapomnialam wpisac w skladniki ale juz moja usterke poprawiam! :)

      Usuń
    2. A bo my czytamy uważnie Twoje przepisy, a nie tylko wstawiamy komcie: rewelacja!! zrobię takie!
      A przecier chyba se zrobię :-)

      Usuń
  4. z chęcią skorzystam z przepisu.....

    OdpowiedzUsuń
  5. W składnikach nie ma mowy o przecierach które potem trzeba dodać
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, przeprasza, kuz poprawilam, moj blad ktory na pewno sie nie powtorzy ;)

      Usuń
  6. czy cukinia jest czerwona?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za przepis, ale Aguś zapomniałaś o pudliszkach ;)
    Ala z Zarzecza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak wlasnie zauwatylam juz poprawiam! :)

      Usuń
  9. Ile tego przecieru?????

    OdpowiedzUsuń
  10. Zamierzam spróbować to zrobić, ale ilu procentowy ocet użyć do tego keczupu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepraszam za polsizg w odpowiedziach ocet normalny standardowy 10 procentowy i jeszcze koncentrat!! juz poprawilam w skladnikach :)

      Usuń
  11. Nie za dużo tego octu? Robiłam ketchup z pomidorów i dałam 2 łyżki octu i wydawało mi się że zespuł cały smak, a tutaj jest cała szklanka. A bardzo ciekawi mnie ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, octu jest w sam raz, ponieważ dobrze równoważy się z 500g cukru :)

      Usuń
  12. Właśnie szukałam takiego przepisu bo słyszałam, ze jest pyszny. Dzięki za przepis jutro zabieram się za produkcję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że mogłam pomóc :)
      ketchup smakuje wspaniale, polecam!! :)

      Usuń
  13. Hehe, właśnie o tym ketchupie mówiłam u siebie, przy okazji pizzy z brokułami :) Jest świetny, ale ma jedną wadę... zbyt szybko się kończy! Robiłam z potrójnej porcji i już nic nie zostało :( A miał być na zimę :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe :)
      u mnie jeszcze trochę słoiczków na szczęście się ostało :))
      ale fakt, jest przepyszny! niewątpliwie moje tegoroczne odkrycie przetworowe, które z pewnością na stałe wpisze się w moje przetworowe menu! :)

      Usuń
  14. potwierdzam, to hit tegorocznych przetworów, tylko ja mam przepis do którego dodaję się jeszcze świeżą paprykę, BARDZO SMACZNE, koleżanka mojej mamy robiła 6 porcji!

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly