poniedziałek, 30 marca 2015

Schab staropolski

Kolejne mięsiwo godne polecenia pojawia się na blogu. Schab staropolskie zawdzięcza swoją szlachetną nazwę od przyprawy, w której m.in. jest marynowany. Mięsko przygotowane w tej sposób to w sam raz 'must cook' Wielkanocnego stołu ale i bez święta świetnie sprawdzi się jako domowa wędlina na kanapki, bo przecież co jak co ale schab upieczony osobiście bije wszystkie szynki nawet te za 40zł/kg na głowę! ;)

Składniki:
1kg schabu bez kości
1 opak. przyprawy marynata staropolska firmy Kamis
1 szkl. wina czerwonego wytrwanego
4 łyżki oleju

Olej, przyprawę i wino wymieszać. Natrzeć mięso. Odstawić na min. 24h do lodówki (szczelnie zamknąć).
Włożyć do rękawa do pieczenia. Piec w 170stopniach przez 1h od czasu rozpoczęcia "bulgotania" :)
Po tym czasie wyjąć mięso z piekarnika, ostrożnie rozciąć folię (bo gorące). Zostawić do wystygnięcia.
Gdy mamy zamiar piec większy kawałek mięsa czas pieczenie trzeba zwiększyć wprost proporcjonalnie do wagi mięsa (na każde 10dag = 6min).

3 komentarze:

  1. Lubię takie połączenia więc postanowiłam zrobić ten schab na święta Bożego Narodzenia, zrobiłam wszystko dokładnie według przepisu... Wybrałam dobry schab, wino nie z najniższej półki cenowej... Niestety jak dla mnie totalna pomyłka i zmarnowanie pieniędzy (a tego ostatniego bardzo nie lubię). Nikt do tej pory nie chce tego jeść. Wierzchnia warstwa mięsa okropnie przesiąkła ostrym aromatem przegotowanego wina, przyprawy staropolskiej jakoś nie wyczuwam bo została zdominowana przez wino, środek zupełnie bez smaku, więc w całości ten schab nie nadaje się do spożycia. Próbowałam nawet wypłukać ten aromat pod bieżącą wodą ale nie pomogło. Jedyny plus: dobrze się kroi. Coś w tym przepisie jest nie tak, może proporcje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi przykro ze przepis nie przypadł do gustu... płukanie upieczonego mięsa pod wodą nie jest zbyt dobrym pomysłem... jedyne co mogę doradzić to tylko zmniejszenie ilości wina skoro wg Pani zdominowało potrawę. U mnie mięso wyszło aromatyczne i pyszne wiec kompletnie nie wiem co może być tego przyczyną może rzeczywiście wino cena nie jest jedynym wyznacznikiem w winnej materii ;)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. Bardzo mi przykro ze przepis nie przypadł do gustu... płukanie upieczonego mięsa pod wodą nie jest zbyt dobrym pomysłem... jedyne co mogę doradzić to tylko zmniejszenie ilości wina skoro wg Pani zdominowało potrawę. U mnie mięso wyszło aromatyczne i pyszne wiec kompletnie nie wiem co może być tego przyczyną może rzeczywiście wino cena nie jest jedynym wyznacznikiem w winnej materii ;)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Printfriendly