środa, 26 kwietnia 2017

Dorsz w cieście francuskim z serkiem ziołowym

Ciasto francuskie w towarzystwie ryby jeszcze u mnie nie gościło. Były już filety z kurczaka w cieście francuskim, paszteciki z ciasta francuskiego, szpinak w cieście francuskim i wiele
innych. Nigdy nie pokusiłam się natomiast o zawinięcie w nie ryby. Na szczęście z inspiracją przyszła mi niezawodna Paulina Stępień z kotlet.tv, która w swojej książce Mała Wielka Uczta proponuje w ten sposób serwować łososia. Gdy nadszedł piątek a małżonek zawitał na kolację do domu uraczyłam go dorszem w cieście francuskim. Było dostojnie i elegancko a do tego obłędnie pysznie! Jeśli o mnie chodzi to stwierdzam, że taki sposób podania ryby na stałe zagości w moim domu i z pewnością nie raz zostanie wykorzystany na większe okazje, bo prezentuje się fenomenalnie!


Składniki:

30dag fileta z dorsza

sól i pieprz do smaku

1 opakowanie ciasta francuskiego xxl

½ opakowania serka ziołowego almette lub innego tego typu

1 rozbełtane jajko do posmarowania ciasta


Piekarnik nagrzać do 200 stopni, rozmrożoną rybę lekko osuszyć na ręczniku papierowym (jeśli kupujemy dobrej jakości dorsza ilość wody w filecie będzie naprawdę bardzo mała). Ciasto rozwinąć, bliżej jednego z dłuższych brzegów położyć filet wcześniej posolony i popieprzony z obu stron. Rybę posmarować cienko serkiem, zawinąć ciastem francuskim (wolną przestrzeń nasunąć na część gdzie leży ryba). Całość zlepić, dla pewności można docisnąć widelcem. Posmarować rozmąconym jajkiem. Wstawić do piekarnika na 30minut (po 15 minutach przykryć ciasto papierem do pieczenia (uprzednio zgnieciony i zmoczony w wodzie), dopiec rybę przez kolejne 15 minut. Wyjąć z piekarnika podawać z ulubionymi dodatkami, u mnie sałatka grecka :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly