czwartek, 13 marca 2014

Sałatka z orzeszkami ziemnymi

Znający mnie bliżej wiedzą, że początek marca urodzinami u mnie stoi :) Z tej właśnie okazji powstała sałatka, na którą przepis poniżej. Pomysł na nią kiełkował mi od dłuższego czasu więc jak tylko nadeszła urodzinowa okazja postanowiłam zrobić ją dla moich zacnych gości. Sałatka jest przepyszna, sycąca a mimo wszystko można ją zaliczyć do tych co raczej w boki nie idą... :) Zdjęcie takie a nie inne, bo ważniejsze od sesji było świętowanie więc wybaczcie... :)


Składniki: (na 3-4porcje)

2 filety z piersi z kurczaka
marynata cytrynowa klik

Kurczaka pokroić w paseczki, zamarynować, odstawić do lodówki na min. 1h

1/2 główki sałaty lodowej
2 pomidory
1/2 zielonego ogórka
1/2 kostki sera typu feta (220g z Mlekowity)
1/2 strąka czerwonej papryki
1/2 słoika czarnych oliwek
1 duża czerwona cebula
1 opakowanie solonych orzeszków ziemnych (100g)
2opak. sosu sałatkowego

Przygotować sos wg przepisu na opakowaniu, jeśli ktoś się w tym momencie bulwersuje, że sos nie robiony osobiście to śmiało zachęcam do wykonania ambitnej i zdrowszej samodzielnej wersji, mi niestety zabrakło czasu a i ochoty troszkę też  ;)

Sałatę porwać w mniejsze kawałki, ułożyć na każdym talerzu równomiernie.
Cebulę czerwoną pokroić w piórka, posypać sałatę.
Ogórka nie obierać, pokroić w półplasterki a wtedy jeszcze na pół.
Posypać po cebuli.
Paprykę pokroić w kostkę.
Posypać po ogórkach.
Fetę pokroić w kostkę, ułożyć na warzywach.
Oliwki pokroić, posypać brzegu koła uformowanego z sałaty.
Pomidory pokroić w ćwiartki ułożyć dookoła sałaty.

Zamarynowane piersi usmażyć na patelni teflonowej lub grillowej.
Usmażonego kurczaka ułożyć na sałacie.
Na suchej patelni uprażyć orzeszki, posypać po całości.
Każdą porcję polać 3 łyżkami sosu vinegret.

Sałatkę podawać z grzankami z masłem czosnkowym.

4 komentarze:

  1. Wygląda super i już z listy składników widać, że pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam napisać komentarz na 300 znaków, ale znalazłam jedno słowo streszczające doznanie jakim było zasmakowanie tej oto sałatki:
    niesamowito-nadzwyczajno-przeniebiańsko-aromatyczno-fantastyczno-nieziemsko-wspaniała

    Pozdrawiam,
    Smakoszka

    OdpowiedzUsuń
  3. Tego właśnie od dawna szukałam! Mało jest takich oryginalnych sałatek :) Wspaniałości!:)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly