środa, 31 maja 2017

Kotlety mielone w sezamie

Potrzeba matką wynalazku jak to mówią... ;) tak też było w przypadku tych kotletów. Na niedzielny obiad zaprosiłam teściów postanowiłam zrobić poczciwe tradycyjne kotlety mielone ale gapa nie sprawdziła czy ma bułkę tartą do panierki! Oczywiście okazało się, że bułki tartej brak natomiast w mojej szafce czekał na mnie cały słoik sezamu, którego nie zawahałam się użyć! Za sprawą tych małych poczciwych ziarenek tradycyjne polskie mielone zyskały nutkę orientu! :) Wyszło tak dobre, że aż żal było by się z Wami tym patentem nie podzielić...

Składniki:
400g mielonego mięsa wieprzowego
1 jajko
1 grubsza kromka chleba + mleko do jej zamoczenia
1 średniej wielkości cebula
1 ząbek czosnku
1/2 łyżeczki ziołowego pieprzu
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
1/3 łyżeczki soli

Cebulę posiekać i podsmażyć na niewielkiej ilości oleju na złoty kolor.
Chleb namoczyć w mleku. Odcisnąć.
Mięso wyrobić z odciśniętą kromką chleba, podsmażoną cebulą, jajkiem, przeciśniętym przez praskę czosnkiem oraz przyprawami.
Z wyrobionej masy formować kotlety, obtaczać w sezamie smażyć na małym ogniu uważając aby nie przypalić sezamu.
Podawać z ulubionymi dodatkami.

1 komentarz:

Printfriendly