wtorek, 2 maja 2017

Muffinki jogurtowe z rabarbarem i cynamonową kruszonką

Mam wrażenie, że po absolutnym szale na muffinki, które były po prostu wszędzie zaczęło być o nich ostatnio dość cicho. Sama złapałam się na tym, że w mojej kuchni pieczenie babeczek ustąpiło miejsca innym wypiekom. Aby odkurzyć muffinkowe klimaty postanowiłam upiec nową zupełnie wiosenną i świeżą wersję tych cudownych babeczek! Moje muffinkowe pieczenie spowodowane było wszechogarniającym leniem, który zawładnął mną przez całą poprzednią sobotę. Jakież to ja miałam plany! Sernik z rabarbarem, drożdżowe z rabarbarem i jeszcze więcej ;) Dobrze, że chociaż na upieczenie muffinek się zdobyłam! ;) Muffinki z tego przepisu są wilgotne, miękkie i puszyste a z podanych składników wychodzi słuszna porcja, bo ok.20sztuk więc przepis idealnie sprawdzi się jako słodkość na grilla gdy ilość gości dopisze ;)

Składniki: (na 20sztuk)
3 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki cukru
3 jajka
1/2 szkl. oleju
1 duży jogurt naturalny (u mnie dwa małe kubeczki)
3 laski rabarbaru
1 łyżeczka olejku cytrynowego

Kruszonka:
1/3 kostki masła
3/4 szklanki mąki krupczatki (lub zwykłej)
1/2 szklanki cukru
1 łyżeczka cynamonu
garść płatków migdałowych (opcjonalnie) 

Mąkę przesiać z sodą i proszkiem do pieczenia. Wymieszać z cukrem. Dodać jajka, jogurt, olej i olejek. Wymieszać. Dodać pokrojony w kostkę rabarbar, ponownie wymieszać.
Do wyłożonej papierowymi papilotkami formy na muffinki nakładać porcję ciasta (do wysokości ok. 2/3 foremki).
Z podanych składników zagnieść kruszonkę, posypać muffinki. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez około 25minut (gdy muffinki będą złote z wierzchu wtedy będą upieczone).



1 komentarz:

Printfriendly