piątek, 28 lipca 2017

Muffinki bananowe z czekoladą

Muffinki bananowe z czekoladą
Kolejne muffinki doczekały się publikacji. Muffinki lubię bardzo sama nie wiem czemu tak rzadko je piekę a może nie rzadko tylko jak jest zryw to piekę je jak szalona a jak się nimi jak to u mnie mawiają "nawierzę" to nie piekę ich przez kilka miesięcy i tak w kółko ;) Bananowe muffinki z czekoladą znam z książki Pawła Małeckiego Cukiernia Lidla i powiem Wam szczerze, że jest to jeden z najlepszych muffinkowych przepisów jakie miałam przyjemność robić, są idealne! Wilgotne, aromatyczne, w sam raz słodkie po prostu w punkt! Po raz pierwszy piekłam je przed moim castingiem do Master Chefa jako tzw. 'wałówka' na drogę... ;) Ostatnio do przepisu wróciłam gdy wiedziona instynktem robiłam zapasy wszelkiej maści na czas kiedy niekoniecznie będzie mi po drodze siedzenie w kuchni a goście będą chcieli wpaść z wizytą. Takim oto sposobem upiekłam porcję muffinek, które sprytnie zamroziłam i czekają na odwiedziny... :)

Składniki: na 12 sztuk
2 banany
100g roztopionego masła
150g cukru trzcinowego
2 jajka
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
260g mąki pszennej tortowej
50g czekolady mlecznej
50g czekolady deserowej
1 opakowanie cukru wanilinowego

Obrać banany i zmiksować na gładką masę.
Za pomocą miksera ubić 2 jajka z cukrem na puszystą i jasną masę.
Czekolady posiekać na drobne kawałki. 
Banany wymieszać z roztopionym masłem. Do bananów przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia, wymieszać. Dodać czekolady i ubite jajka z cukrem i cukier wanilinowy.
Gotową masę przełożyć do foremki na muffinki wyłożonej papilotkami. Wstawić do rozgrzanego piekarnika do 170stopni na 20-25minut.
Gotowe muffinki wystudzić można polać czekoladą, u mnie wersja bez czekolady, bo gotowa do mrożenia :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly