poniedziałek, 3 października 2016

Nalewka z ciemnych winogron [+18]

Nalewka z ciemnych winogron gości u mnie już po raz drugi. W tamtym roku gdy zostałam sowicie obdarowana ciemnym winogronem rozpoczęłam poszukiwania co by tu z nich wyczarować. Padło na galaretkę, na którą przepis podawałam rok temu, sok z ciemnych winogron oraz naleweczkę. Naleweczka okazała się tak pyszna, że nie doczekała się nawet zdjęć! Z tego powodu w tym roku przepis podaję od razu z uwiecznionym słojem, bo obawiam się, że w tym roku może być podobnie i zanim nalewka będzie fotogeniczna to już jej nie będzie... ;) Każdy komu mówiłam, że robię nalewkę z ciemnych winogron robił przy tym wielkie oczy i mówił nalewkę? Zrób lepiej wino! Ja jednak byłam nieugięta i postawiłam na nalewkę! Powiem Wam, że słusznie, bo nalewka jest przepyszna a do tego każdy kto ją pije jest zaskoczony nalewka z winogron?! :)
Po prostu pycha! Polecam spróbować zwłaszcza tym, którzy cierpią na nadwyżkę tych słodkich pachnących jesienią owoców!

Składniki: (ja robiłam od razu z dwóch porcji :) )
1kg ciemnych winogron
500g cukru
500ml spirytusu
100ml przegotowanej wody
2 goździki

Winogrona umyć, przebrać i przełożyć do słoja (lekko zgniatając by puściły sok).
Zasypać cukrem, odstawić w jasne i ciepłe miejsce na 3-4 dni po tym czasie dodać goździki, spirytus oraz wodę.
Całość wymieszać, odstawić w ciemne miejsce na min. 2 tygodnie (moje stały miesiąc, bo o nich zapomniałam), początkowo przez kilka pierwszych dni owoce w słoju lekko potrząsać.
Po upływie czasu owoce odcedzić na sicie wyłożonym gazą.
Rozlać do słoików, odstawić w ciemne miejsce na minimum pół roku - później delektować się winogronówką! :)

1 komentarz:

  1. Witaj! Jesteśmy zbiorem blogów kulinarnych. Jeśli chcesz zwiększyć ilość odwiedzin swojego bloga oraz pozyskać nowych fanów, to serdecznie zapraszamy do dodania swojego bloga do naszego Katalogu Smaków. Dołącz do nas, a nie pożałujesz :) http://www.katalogsmakow.pl

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly