czwartek, 21 maja 2015

Pierogi na waflu

Pierogi na waflu po raz pierwszy jadłam cztery lata temu gdy rozpoczęłam swoją przygodę z Podkarpacką ziemią. Mama mojego M. zrobiła wtedy pierogi na waflu, gołąbki z mięsem i buraczki - pamiętam to jak dziś! :) Nigdzie indziej nie spotkałam się z taki zagospodarowaniem wafli i farszu na pierogi ruskie stąd moje stwierdzenie iż jest to przysmak regionalny (przynajmniej dla mnie). Do dzisiaj przy produkcji tych pysznych cacek jestem jedynie marnym pomagierem, który stoi przy patelni i dzierży władzę obsmażania... ;) Waflowe pierogi można jeść jako dodatek do mięs zamiast ziemniaków ale można traktować je jako samodzielne danie wtedy proponuję podać je z jakimś sosem a przynajmniej ketchupem (mój ulubiony zestaw). Pierogi można przygotować też dzień wcześniej w dniu podania je tylko panierować i podsmażyć.

Składniki:
Ulubiony farsz na pierogi ruskie (ok. 5-6 łyżek na 1 wafla)
Wafle tortowe zwane również andrutami
Jajka do panierowania
Bułka tarta
Tłuszcz do smażenia

Gorący farsz rozsmarować równomiernie po waflu zawijać w roladę. Kroić na ok. 2cm kawałki. Maczać w rozmąconym jajku, panierować w bułce i smażyć na złoty kolor na rozgrzanym oleju.
Najlepiej smakują tuż po usmażeniu.
Mniam!

TIP: Wydaje mi się, że fajnym pomysłem i zmodyfikowaniem będzie posypaniem ziemniaczanej masy startym żółtym serem i dodaniem odrobiny szynki - wtedy otrzymamy zupełnie nowe zaskakujące i  sycące danie, które z sosem czosnkowym posmakuje nawet największym sceptykom ruskich pierogów, których uwierzcie da się znaleźć na naszej planecie! :)

2 komentarze:

  1. No BA!!! Oszywiście, że my tu (stare podkarpatczany) rożne rzeczy pakujemy do andrutów! Z farszem ruskim jadłam, a jakże, Twoja propozycja z serem i szynka też musi być dobra. Ale najlepsiejsze są ze szpinakiem, już to moje Potwory obadały :-D Zobacz sobie tu:
    http://mamamarzynia.blogspot.com/2012/12/przedswiateczny-zapchajdziub-czyli.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę koniecznie wypróbować takie pierogi, strasznie mnie zaciekawiły :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly