piątek, 29 maja 2015

Rolada biszkoptowa z kremem budyniowym.

Rolada biszkoptowa to jest coś czego w swoim kulinarnym życiu jeszcze nie próbowałam a to za sprawą, że wydawała mi się arcytrudna, bo jak to upiec biszkopt a potem go zwinąć i że on niby się nie połamie? Tak to było moje myślenie, stąd brały się moje obawy jak w poprzednią sobotę się okazało niepotrzebnie! Za sprawą książki Pauliny Stępień, o której mowa była już tu i tu postanowiłam na tapetę wziąć kolejny - już trzeci z kolei przepis jak się okazało równie udany jak i dwa poprzednie po prostu rewelacja! Do tego zasilam szeregi ludzi, którzy twierdzą: rolada? pff! prościzna! Cieszę się bardzo i jestem z siebie wyjątkowo dumna, że odczarowałam pieczenie rolad a moje kulinarno-cukiernicze zdolności wskoczyły na nowy poziom wtajemniczenia! :)) Jedynym minusem, do którego mogłabym się przyczepić jest to, że z powodu mojej niewiedzy w sferze zwijania rolad moja wyszła mało zwinięta aczkolwiek zwięzła i pyszna! Jestem pewna, że przy kolejnej, którą upiekę z pewnością niedługo będzie już tylko lepiej! :) W planach kiełkuje mi już wspaniała rolada z bitą śmietaną i truskawki a więc na waszym miejscu byłaby czujna... ;)

Składniki:
Biszkopt:
100g mąki tortowej
3 jaja
5 łyżek cukru
4,5 łyżki wody
solidna szczypta proszku do pieczenia

Białka wraz z cukrem ubić na sztywną i lśniącą pianę.
Dodać żółtka, wodę, mąkę, proszek do piecz. Wszystko delikatnie wymieszać łyżką drewnianą lub plastikową. Wylać na blachę (40cm x 25cm - lub inna dużą blaszkę).
Piec ok 17 minut w nagrzanym do 200 stopni piekarniku.
Tuż po wyjęciu z pieca upieczonego biszkopta przełożyć go na czystą ściereczkę i wraz ze ściereczką zwinąć wzdłuż krótszego boku.Pozostawić do wystygnięcia.

Z 600ml mleka odlać szklankę do rozrobienia proszku budyniowego.
Resztę zagotować z 4 łyżkami cukru. Dodać rozrobioną w mleku zawiesinę, zagotować aż do zgęstnienia stale mieszając. Odstawić do przestygnięcia.
Kostkę margaryny utrzeć na puch stopniowo dodawać budyń stale miksując. Gdy krem będzie gotowy rozwinąć roladę posmarować kremem po całości, z brzegu gdzie będzie rozpoczynało się zawijanie rolady nałożyć nieco więcej kremu. Zawinąć ostrożnie roladę. Ułożyć na folii aluminiowej zgięciem do dołu, zawinąć w folię odstawić do lodówki na kilka godzin.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly