poniedziałek, 18 maja 2015

Rabarbarowiec z budyniem

Rabarbar pierwszy "owoc" darów wiosny, tak bardzo wyczekiwany przez wszystkich spragnionych wiosny na talerzu. Moja przygoda z rabarbarem sięga wczesnego dzieciństwa, kiedy to wcinałam rabarbar rosnący u nas w ogródku tak, jak chyba każde dziecko czyli z cukrem! Może to i zdrowe nie było, bo nie dość, że cukier to jeszcze szczawiany itd. ale kto się tym wtedy przejmował było pyszne! Ba! Nadal jest i gdy tylko chcę poczuć się znów jak mała dziewczynka sięgam po rabarbar cukier na spodku i zajadam z głową pełna wspomnień. Poza jedzeniem rabarbaru w czystej postaci pamiętam też liczne ciasta, naleśniki i oczywiście najlepszy na świecie kompot! Do ciasta z rabarbarem i budyniem przymierzałam, się od tamtego roku niestety z moim opieszalstwem dopadła mnie jesień i z ciasta z rabarbarem i budyniem wyszło wielkie nic. Na szczęście doczekałam sie kolejnej wiosny w swoim życiu tak więc napotykając na swojej zakupowej drodze rabarbar zaniechaną próbą z zeszłego roku postanowiłam czym prędzej wskrzesić tak oto na weekendzie wraz z domownikami cieszyliśmy się rozpływającym w ustach plackiem z rabarbarem, który za sprawą budyniu staje się wspaniale lekką  wiosenna śmietankowo-kwaskowatą ucztą podniebienia! Dla wszystkich sceptyków rabarbarowego szaleństwa polecam przepis wypróbować z jabłkami (pierwotny przepis właśnie jest z jabłkami) ale dla wszystkich spragnionych wiosennych ciast polecam wypróbować wersję z rabarbarem!

Składniki: (na dużą blachę 34cmx26cm)
1 kostka margaryny
4szkl. mąki
3 łyżeczki proszku do pieczenia
3 jajka
1 cukier wanilinowy

50-60dag rabarbaru
3 łyżki cukru do zasypania rabarbaru
1l mleka
2 budynie śmietankowe lub waniliowe (opak. 40g)
4 łyżki cukru
3łyżeczki cukru i 1 łyżeczka cynamonu
Margarynę posiekać wraz z mąką, dodać jajka cukier, proszek do piecz. wyrobić na gładkie ciasto. Zawinąć w folię i odłożyć na godzinę do lodówki.

Rabarbar obrać i pokroić w kostkę, zasypać cukrem odstawić do momentu aż puści sok.
Budyń ugotować wg przepisu na opak.
Ciasto podzielić na 2części. 1 ułożyć na wyłożonej papierem blaszce, nakłuć patyczkiem.
Na ciasto wysypać odcedzony i osuszony z soku rabarbar.
Rabarbar zalać gorącym budyniem. Posypać drugą częścią ciasta (pokruszoną). Ciasto posypać cukrem z cynamonem.
Piec w 180stopniach ok.50min.

2 komentarze:

  1. Ja kiedyś nie lubiłam rabarbaru, pamiętam jak był kompot z rabarbaru nigdy go nie piłam, ale teraz mi się zmieniło. Polubiłam rabarbar.
    A to ciasto musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly