poniedziałek, 12 września 2016

Mleczko z orzechów włoskich

Mleka roślinne jak sami wiecie mlekiem są tylko z nazwy i gdyby nie to, że nasze kochane swojskie prawdziwe mleko muszę na jakiś czas odstawić a przynajmniej ograniczyć to ratuję się czym mogę w poszukiwaniu co rusz to nowych inspiracji nt mleka roślinnego.

Tak też było z przepisem, który prezentuję poniżej. Mleko z orzechów włoskich to odkrycie na blogu ALE ZAKWAS!. Przykuło moja uwagę głównie wykorzystaniem orzechów włoskich, z którymi w postaci mleczka jeszcze się nie spotkałam. Korzystając z okazji i faktu, że w sobotę zakupiłam pół kilo tych pysznych dobrodziejstw postanowiłam spróbować. Mleczko okazało się strzałem w 10! Jest pyszne, orzechowe i nie rujnuje domowego budżetu tak mocno jak mleko migdałowe lub z orzechów nerkowca :) Jestem szalenie zadowolona z efektu stąd dzielę się z Wami przepisem i zapowiadam, że już niebawem przepis na pyszny shake z wykorzystaniem mleczka, na które przepis poniżej :)

Składniki:
2 szklanki orzechów włoskich
4 szklanki przegotowanej wody
5-8 daktyli

Orzechy zalać wodą, odstawić na noc.
Daktyle zalać małą ilością wrzątku, również zostawić na noc.
Z orzechów odlać wodę, przełożyć do blendera, dodać daktyle i wodę, w której się moczyły następnie stopniowo wlewać 4 szklanki wody.
Miksować z przerwami około 10min.
Po tym czasie płynną masę orzechową przełożyć na sitko wyłożone gazą, gdy większośc płynu oddcieknie wtedy zawiązać gazę i dobrze odcisnąć orzechy z nadmiaru płynu.
Odciśnięte orzechy przęłożyć do pojemnika i wykorzystać do musli, placuszków lub innych pyszności.

3 komentarze:

  1. Intrygujący pomysł, ciekawie muszą smakować orzechy włoskie w płynnej formie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajna baza do wszelkich koktajli i bezmlecznych deserów :) koniecznie spróbuj

      Usuń
    2. Bardzo fajna baza do wszelkich koktajli i bezmlecznych deserów :) koniecznie spróbuj

      Usuń

Printfriendly