poniedziałek, 17 października 2016

Kotlety drobiowe z pietruszką.

Kotlety w tej wersji istnieją pod wieloma nazwami moje nazwałam oszukanymi drobiowymi, bo nie ma co się dziwić są oszukane i za pomocą ciasta, które wypełnia mięsne braki możemy otrzymać więcej pysznych kotletów niż z czystej postaci mięsa ;)
Przepis mam z mojej ulubionej książki Pauliny Stępień 'Moja Mała Wielka Uczta' po raz kolejny się powtórzę i powiem Wam, że sięgając po książkę po raz kolejny się nie zawiodłam! :) Pomysł na pyszne kotlety w takiej wersji znałam brakowało mi jednak idealnych proporcji - takich, przy których kotlety będą się pięknie smażyć na patelni bez rozwalania!

Dla wszystkich, którzy wahają się robić czy nie robić mówię: robić! Kotlety są pyszne, szybkie i do tego dzięki dodatkom można sobie powariować na ich temat. Ja do swoich prócz składników podanych przez autorkę postanowiłam dodać suszone pomidory, łyżkę majonezu i odrobinę sosu chili. Wyszło pysznie! W towarzystwie ziemniaków i słodkiej brukselki te kotlety to hit, który na długo pozostanie w moim kulinarnym menu!
Jeśli wydaje się Wam, że podobne kotlety na moim blogu widzieliście to macie rację! Kiedyś opublikowałam przepis na wersję z chińską nutą, które smakuje równie wspaniale ale nie ma to tamto z tymi kotletami, na które przepis poniżej mają jedynie wspólny składnik - filet z kurczaka i nic więcej! Dlatego zachęcam do wypróbowania i zostawienia komentarzu jak Wam wyszły i smakowały :)

Składniki:
600g piersi z kurczaka
60-80g sera fet
6-7 suszonych pomidorów
pęczek świeżej natki pietruszki
2 jajka
1/2 łyżeczki ostrego sosu chili
1 łyżka majonezu
8 łyżek mąki
4 łyżki mleka (u mnie ciut więcej)
sól, pieprz, ulubione przyprawy do smaku

Jajka wymieszać na gładką masę z majonezem, dodać mąkę oraz mleko wyrobić na ciasto o konsystencji dość gęstej śmietany (gęstsze niż na naleśniki).
Do masy wrzucić pokrojonego w drobną kostkę fileta, pokrojone w kostkę pomidory i ser feta oraz posiekaną natkę. Całość doprawić do smaku, porządnie wymieszać.
Na rozgrzanej patelni z odrobiną oleju kłaść łyżka porcję ciasta, smazyć na złoty kolor z obu stron.

Kotlety świetnie sprawdzą się zarówno jako pozycja obiadowa jak również imprezowa przekąską, do której świetnie będzie pasował sos czosnkowy.

1 komentarz:

Printfriendly