sobota, 12 września 2015

Krówka kremówka

Do kremówki zabierałam się już bardzo długo odpust parafialny był dostatecznym bodźcem aby pomysł i zamiary przekuć w czyn! Dużo nie czekając wykopałam w sieci kilka przepisów na kremówkę, wybrałam wg mnie najlepszy i nieco go podkręciłam tak aby powstała krówka kremówka, która co prawda ciastem na upał nie jest (szybko traci na swojej konsystencji a co za tym idzie też i wyglądzie) ale wraz z nadchodzącą jesienią będzie miłą odmianą dla wszystkich szarlotek i ciast ze śliwkami :) Dwa kruche spody a między nimi mnóstwo delikatnego kremu, który na samą myśl wprawia moje kubki smakowe w istny szał. Z czystym sercem mogę stwierdzić, że to jedno z moich ulubionych ciast! Skradło moje serce i z pewnością przez długi czas pozostanie na pierwszym miejscu w moim ciastkowym rankingu! :)

Składniki:

Ciasto:
2szkl. mąki
250g margaryny
1/2szkl. kwaśnej śmietany 18%

Ciasto zagnieść, zawinąć w folię i wstawić na godzinę do lodówki. Ciasto podzielić na dwie równe części, rozwałkować na cienkie placki, upiec w 180stopniach na złoty kolor (ok.15-20min). Przestudzić.

Krem:
5szkl. mleka
250g margaryny lub masła
1szkl. cukru kryształ
1szkl. mąi pszennej
3 budynie śmietankowe lub waniliowe (w przepisie był 1 ale niestety masa była dość mocno 'kremowa' i lejąca dopiero schłodzenie w starej lodówce Mińsk dało jej radę, więc myślę, że dodatkowa porcja budyniu powinna sprawę 'zagęścić' :) )
1 cukier waniliowy
4 żółtka

4 szklanki mleka zagotować z margaryną, cukrem i cukrem waniliowym.
1 szkl. mleka żółtka, mąkę pszenną oraz budynie zmiksować na gładkie ciasto. Wlać do gotującego się mleka. Energicznie mieszając doprowadzić do tego aby krem zgęstniał.
Gorący krem wylać na 1 placek po czym przykryć i lekko docisnąć drugim.

Dodatkowo:
1/2 puszki masy krówkowej
1 opak. płatków migdałowych uprażonych na patelni

Masę krówkową rozpuścić w kąpieli wodnej, posmarować wierzch ciasta. Posypać płatkami.
Ciasto wstawić do lodówki najlepiej na noc by porządnie je schłodzić.

Żródło przepisu:
Domowy Smak Jedzenia

1 komentarz:

  1. Super urozmaicenie tradycyjnej kremówki :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly