czwartek, 10 września 2015

Ryba w cieście w sosie słodko-kwaśnym Ewy Wachowicz

Ryby jem ich stanowczo za mało czyli jestem w tej materii statystycznym Polakiem! U mojej kiełkującej sympatii do kuchni Azjatyckiej wspominałam już kilkakrotnie, dzisiaj będzie ciąg dalszy tej historii. Za sprawą Ewy Wachowicz i jej strony, na której zamieszcza przepisy ze swojego programu skusiłam się na rybę w sosie słodko-kwaśnym i powiem Wam jedno moja kulinarna intuicja się nie myliła wyszło pysznie, genialnie i tak wspaniale, że sama siebie zaczęłam chwalić czy to już zalatuje narcyzmem czy jest w granicach samoakceptacji?? Sama nie wiem. Jedno wiem na pewno to przepis dla tych, którzy sos słodko-kwaśny uwielbiają i nieudolnie poszukują przepisu idealnego, lepszego niż oferuje nam słoikowa wersja dostępna w każdym spożywczaku :) Tym co za słodkimi obiadami nie przepadają polecam wypróbować aby się przekonać czy zdania nie zmienią, bo ja właśnie do tych ananasowych sceptyków należałam a tym sosem najeść się po prostu nie umiałam, hamulec zawiódł i przejedzenie zaliczyłam - ale było warto! Oczywiście przepis delikatnie zmieniłam, bo z braku octu winnego dałam balsamiczny, marchewkę pokroiłam w słupki i zmniejszyłam ilość tłuszczu bo wydała mi się niebotyczna i przerażająca ;)

Składniki: (na 6 solidnych porcji)

70dag filetów rybnych (morszczuk, dorsz)
3 jajka
3 łyżki mąki pszennej
3 łyżki mąki ziemniaczanej
sól, pieprz

Rybę osuszyć na ręczniku,pokroić na mniejsze kawałki,  lekko posolić i popieprzyć.
Jajka lekko ubić, dodać mąki i proszek do piecz. wymieszać na gładką masę.
Filety maczać w cieście i smażyć na złoty kolor na oleju. Osuszyć z nadmiaru tłuszczu. Przygotować sos.

Sos:
1/2szkl. oleju
ananas w puszce
1 słoik papryki konserwowej
3 marchewki
5 łyżek octu winnego
6 łyżek sosu sojowego
6ząbków czosnku
12 łyżeczek cukru
2 łyżeczki curry
3/4szkl. zimnej wody
1 łyżka mąki ziemniaczanej

Marchewkę obrać, pokroić w cienkie słupki.
Na głęboką patelnię wlać olej i zalewę z ananasa. Wrzucić marchewkę, dusić do miękkości pod przykryciem.
Gdy marchewka zmięknie dodać ananasa pokrojonego w kostkę i paprykę w paseczki.
Czosnek pokroić w cienkie plasterki, dodać do warzyw , dusić aż całość zmięknie po tym czasie dodać ocet, sos sojowy i cukier. Doprawić curry. Wymieszać.
W szklance rozrobić mąkę ziemniaczaną wlać do sosu energicznie mieszając, gdy zgęstnieje dodać usmażoną rybę, podgrzać.
Podawać z ryżem i surówką z białej kapusty przepis tutaj ->klik<-.

5 komentarzy:

  1. Ja właśnie teraz staram się zaoszczędzić troszkię kaski, żeby uzupełnić zapasy wiktuałów potrzebnych w kuchni azjatyckiej. Baaardzo lubimy (chociaż oczywiście jako atrakcję kulinarną) i rzeczywiście jest pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłem ryby w sosie słodko kwaśnym - na pewno smakuje fantastycznie! Dziś, chcę natomiast przygotować szaszłyki z łososia. Natknąłem się na ciekawy przepis: https://mowisalmon.pl/recipe/grillowane-szaszlyki-z-lososia/ - jestem pewny, że szaszłyki będą smakować fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly