czwartek, 26 czerwca 2014

Najprostsza sałatka z cukinii

Ten przepis to spuścizna mojego lenistwa, bo inaczej tego nazwać nie można. Sałatka powstała gdy sesja i pisanie pracy były w moim życiu na pierwszym miejscu a kucharzenie było traktowane po macoszemu niemniej jednak z tego mało ambitnego stosunku do gotowania powstała pyszna sałatka, w której rolę główną gra cukinia, tak wdzięczna, pyszna i ogólnodostępna w tym sezonie. Bez bicia mogę się przyznać, że jestem ogromną fanką tego warzywa od poprzedniego roku i jem je na potęgę i to nie tylko w formie leczo, za którym akurat nie przepadam ;)

Składniki:
1 młoda średniej wielkości cukinia
1/2 kostki sera typu feta
2 łyżki prażonego słonecznika
Sos sałatkowy grecki

Marynata:
3 łyżki oleju
1 ząbek czosnku
1/2 łyżeczki oregano

Cukinię umyć, pokroić w plasterki grubości ok. 1cm (ja z niewiedzy lub też zaćmienia naukowego nie wpadłam na to, że cukinia mi się skurczy i plasterki będą dość marne).
W miseczce wymieszać olej, czosnek przeciśnięty przez praskę i oregano. Wymieszać cukinię w marynacie, odstawić na 1h do lodówki - ja odstawiłam na pół dnia, bo z rana wpadłam na pomysł przygotowywania obiadu na "potem". Sos przygotować wg przepisu na opakowaniu.
Po tym czasie rozgrzać patelnię grillową, ułożyć cukinię, posolić. Podpiec z obu stron.
Ułożyć na talerzu posypać serem pokrojonym w kostkę (ja swój pokruszyłam), posypać uprażonym słonecznikiem. Polać sosem. Zajadać.

Ps. W mojej wersji jest na wierzchu pierś z kurczaka, która po przemyśleniu i posmakowaniu całości stwierdzam, że jest zbędna stąd brak jej w przepisie powyżej.

Wegetariański obiad III

5 komentarzy:

  1. jako, że cukinia jest chyba moim najulubieńszym warzywem, to ta sałatka na pewno zagości w moim jadłospisie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim najulubieńszym nie jest, ale gdyby ktoś podał TAKIE danko, to nie pogardzę. I myślę, że cienkie plasterki są właśnie lepsze, bo grube zrobiłyby się takie miękkawe, zamiast apetycznie ugrillowane. A w ogóle to nie czytałam jeszcze o takim akurat przyrządzaniu i jest to "propozycja interesująca" (powiedziała Mamcia ex cathedra hłe hłe...)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię cukinię grillowaną z fetą, więc chyba i to danie przypadłoby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda apetycznie.

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly