piątek, 6 lutego 2015

Prosta sałatka z tuńczykiem

Sałatki wszelkiej maści to moja miłość! Uwielbiam szczególnie te tzw. warstwowe - ale  nie te w miskach tylko te robione wprost na talerzu, takie jakie można zjeść w restauracjach. Traktuję je często jakie danie obiadowe, bo po zjedzeniu takiej sałatki człowiek jak naprawdę mocno najedzony - nawet człowiek rodzaju męskiego! :) Mój M. jest tego doskonałym przykładem. Sałatka z tuńczykiem w wersji z ogórkiem konserwowym zrodziła się w mojej głowie pewnego dnia gdy wracałam wygłodniała z pracy, w kalendarzu widniał piątek więc dzień bezmięsny a stanie przy garach było ostatnią rzeczą, o której marzyłam. Ot z tego powody powstał całkiem ciekawy przepis na sałatkę, której nie powstydziła by się nawet restauracja... ;)

Składniki: (na 3 porcje)
1/2 małej kapusty pekińskiej
1/2 kostki sera typu feta (półtłustego)
1 puszka tuńczyka w kawałkach w oleju
1 mała czerwona cebula
1/2 puszki kukurydzy konserwowej
6 średniej wielkości ogórków konserwowych
3 jajka ugotowane na twardo
1 pomidor

Sos:
2 łyżki majonezu
2 łyżki keychupu
1/2 kubka jogurtu greckiego
1 płaska łyżeczka cukru
1 ząbek czosnku
sól, pieprz do smaku
odrobina soku z cytryny

Kapustę posiekać, ułożyć na talerzach.
Pomidora pokroić w kostkę, poukładać równomiernie na talerzach. Następnie wyłożyć kukurydzę, pokrojoną w drobne piórka cebulę, pokrojone w plasterki ogórki.
Sera feta pokroić w kostkę posypać sałatkę. Tuńczyka odcedzić, podzielić na równe trzy porcje, rozłożyć na każdym talerzu równomiernie. Pokrojone w plasterki jajka ułożyć wokół  rantu talerza.
Przygotować sos: wszystkiego składniki wymieszać razem, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek oraz przyprawy.
Polać sałatkę. Jeść od razu po przygotowaniu.

1 komentarz:

  1. Ja też często robię sałatki jako pełne danie, ale najczęściej taka radosna twórczość nie nadaje się do sfotografowania. A twoje zdjęcia są fajne, przynajmniej widać, że prawdziwe, a i tak apetyczne.

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly