piątek, 29 stycznia 2016

Roladki z tortilli w dwóch smakach

Odkąd rozsmakowałam się w placach zwanych tortillą minął szmat czasu na szczęście przez ten szmat czasu nauczyłam się robić swoje własne placki bez kszty chemii i dobrodziejstw tablicy Mendelejewa ;) Odkąd okryłam ten przepis nie straszne mi już żadne wrapy oraz inne wariacje na temat tych zacnych placków! :) Już jakiś czas temu, bo na Sylwestrowe przyjęcie warsztatowe postanowiłam zabrać ze sobą właśnie małe roladki w sam raz na ząb w dwóch wersjach rybej i mięsnej wędzony indyk, obie wyszły przepyszne!
Dzielę się z Wami przepisem na te roladki, bo przygotowując je na imprezy z pewnością podbijecie nimi serca swoich gości!Tak naprwdę w te roladki można włożyć co nam się żywnie podoba. Roladkową miłość zaszczepiła we mnie Gosia u której po raz pierwszy spotkałam się z taką formą przekąski, skardła moje serce od pierwszego kęsa i gdy tylko jesteśmy u niej na imprezie przez cały dzień wyczekuję pysznych roladek :)

Składniki:
8 placków tortilla
1 słoik majonezu
sałata lodowa
ketchup

Farsz Tuńczykowy
1 czerwona cebula
6 suszonych pomidorów
1 puszka tuńczyka w wodzie
1 łyżka majonezu
1 czubata łyżeczka musztardy
sól i pieprz do smaku

Pomidory i cebulkę pokroić w drobną kostkę wymieszać z tuńczykiem i pozostałymi składnikami na gładką masę.

Na placku rozsmarować cienką warstwę majonezu (można zastąpić ziołowym serkiem twarożkowym)
Ułożyć 2 liście sałaty, na sałatę rozsmarować porcję tuńczyka, ciasno zawijać. Gdy rulon będzie gotowy wbić w niego wykałaczki w odstępach +/- 2cm. Pokroić na kawałki taki aby wykałaczka była na środku każdego kawałka.

Roladki z kurczakiem i serem żółtym
4 placki tortilli
majonez
sałata lodowa
8 plasterków wędzonej piersi z indyka luba wędzonego kurczaka

8 plasterków żółtego sera o wyrazistym smaku

Placki posmarować majonezem położyć liście sałaty lodowej, następnie po 2 plasterki szynki na każdego placka i po 2 plasterki żółtego sera, zawinąć. Gdy rulon będzie gotowy wbić w niego wykałaczki w odstępach +/- 2cm. Pokroić na kawałki taki aby wykałaczka była na środku każdego kawałka.

2 komentarze:

Printfriendly