piątek, 19 lutego 2016

Włoska zapiekanka z brokułami i tuńczykiem

Judytę już znacie - jej urodzinowy tort niespodziankę poznaliście niedawno teraz przyszedł czas na zapiekankę, którą również zajadaliśmy na spontanicznej imprezie! Oczywiście nie byłabym sobą gdybym nie postanowiła przyrządzić czegoś czego Judyta jeszcze z pod mojej ręki nie jadła. Oczywiście zanim zdecydowałam się właśnie na taką zapiekankę musiałam się nieźle nagłowić, jedno było pewne - będzie zapiekanka ale jaka?! Drugi pewniak musi być z rybą! Bo jest przecież piątek! :) Powoli krąg propozycji sie zacieśniał! Wiadome było również, że sos pomidorowy odpada, bo jest za bardzo oklepany a ja chcę Judytę uraczyć czymś iście królewskim i wykwintnym! Gdy napotkałam na swoich poszukiwaniach przepis na Włoską Zapiekankę w przepisach proponowanych przez Biedronkę wiedziałam skąd zaczerpnę inspirację! Oczywiście po przeczytaniu przepisu i ogólnym rozeznaniu przystąpiłam do tworzenia :) Zapiekanka wszyła przepyszna, miała niespotykany smak - inny od wszystkich, które do tej pory znałam więc jak dla mnie okazała się strzałem w 10! :)


Składniki:30dag makaronu farfale (kokardki)
1 opak. brokułów mrożonych
1 słoiczek suszonych pomidorów
1/2 słoika zielonych oliwek (słoik 200ml)
2 puszki tuńczyka w kawałkach w sosie własnym

Sos:
1/4 kostki masła
3 łyżki mąki pszennej
zimne mleko (tyle aby uzyskać pożądaną konsystencję sosu - u mnie jakieś plus minus 0,5l)
1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
sól, pieprz, cukier do smaku
1/2szkl. posiekanej bazylii

Makaron ugotować wg przepisu na opakowaniu na 5 minut przed końcem gotowania makaronu wrzucić brokuły. Po upływie 5minut całość odcedzić i odparować.
Pomidory pokroić w paseczki, oliwki na pół dodać do makaronu całość wymieszać. Wyłożyć na blaszkę.
Masło rozpuścić, dodać mąkę chwilę przesmażyć aż mąka stanie się lśniąca.
Powoli wlewać mleko stale i energicznie mieszając.
Czynność powtarzać do momentu aż sos będzie odpowiednio rozcieńczony i aksamitny. Pod koniec doprawić przyprawami oraz posiekanymi ziołami. Gotowy sos wlać do makaronu, wymieszać. Na wierzch ułożyć kawałki tuńczyka, można opcjonalnie przykryć całość mozzarellą.
Zapiekać ok. 30-40minut w 180stopniach.

2 komentarze:

  1. Wygląda pysznie! Uwielbiam tuńczyka, na pewno skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszczem nie robiła z tuńczykiem, ale nie wątpię, że pyszna!

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly