poniedziałek, 10 czerwca 2013

Sałatka z ogórków małosolnych i pomidorów - idealna na letnie grillowanie

Sezon grillowy w pełni toteż stwierdziłam, że czas dodać jakiś sprawdzony przepis. Mam kilku faworytów mojego grillowania ale na pierwszy rzut pójdzie sałatka z ogórka, pomidora i cebulki, która jest stałym punktem wśród dodatków do grillowanych smakołyków w moim domu.

Składniki:

2 spore pomidory
4-6 większych ogórków małosolnych (poza sezonem mogą być kiszone)
1 mała cebula czerwona (biała od biedy też się nada, szczypior gruby, modnie zwany dymką też będzie fajnie pasował)
3 łyżki oleju
pieprz i sól do smaku
posiekany koperek  (opcjonalnie)

Pomidory i ogórki pokroić w kostkę. Cebulkę drobno pokroić dodać do warzyw. Dodać olej, doprawić solą i pieprzem, wymieszać i odstawić na 10min.(można dodać koperek (tak jak zrobiłam to ostatnio ja :) )

Pozdrawiam! :)

9 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. dziękuję :) też tak uważam, prosty, zdrowy i szybki :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mnie długo nie było, a tu zmiany, zmiany, zmiany!!!
    I chyba w życiu osobistym u Was, Towarzyszko, tez się będzie zmieniać (to tak jak w moim, tyle ze ja już mam ripley, więc i stresa nie ma).
    Co do sałatki - u nas na Pogórzu jest bardzo popularna, tylko że do oleju dolewa się jeszcze - uwaga! - zwykłego octu, coby miało rzaz.
    Jak juz zamieszkasz u nas na Podkarpaciu, to zostaniesz mistrzynią kuchni Polski Południowo - Wschodniej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tymi zmianami to są ale chyba nie tak spektakularne jak myślisz, bo jeśli chodzi i zmianę stanu cywilnego i te panieńskie menu to ja byłam odpowiedzialna za catering ;) na mój jeszcze trochę poczekamy niemniej jednak dziękuję za miłe słowo i mam nadzieję, że wróciłaś na dobre, bo brakowało mi słów eksperta ze wschodnio-południowej Polski ;) Pozdrawiam gorąco (w pociągu relacji podkarpacie-pomorze ;))

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie sałatki. Podobną podaję w domu, przeważnie do obiadu. Sałatkę przygotowuję przy pomocy specjalnych sztućców do serwowania https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/sztucce/sztucce-do-serwowania-potraw, które pomagają mi połączyć dokładnie razem wszystkie składniki. Zawsze do przyrządzenia sałatki staram się używać tylko swoich przetworów oraz świeżych warzyw, zerwanych z własnego ogródka :).

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly