środa, 2 grudnia 2015

Bitki wieprzowe w sosie chrzanowo-śmietanowym

Dzisiejsze bitki to kolejna spuścizna mojej wesołej twórczości. Jak zwykle podczas gotowania zmieniłam koncepcję i ze zwykłego gulaszu przeszłam do bitek, bitki też stwierdziłam, że ulepszę, bo w planie były te stwierdziłam nie ma co iść sztampą trzeba iść do przodu no i mamy nowy przepis! Zyskał uznanie stołowników więc postanowiłam się nim podzielić. Smak bitek jest jak to mawiają rdzenni mieszkańcy okolicy, w której mieszkam 'cujny' więc polecam je tym wszystkim, którym pikantne smaki niestraszne a wręcz przeciwnie nawet bliskie sercu. Mięso z tego przepisu to miła odmiana dla tradycyjnego mięsa w sosie pieczeniowym stąd z czystym sercem polecam go na zarówno na niedzielny obiad jak i wielką rodzinną ucztę. Przepis na pewno nas nie zawiedzie. Mniam :)

Składniki:
1kg szynki wieprzowej bez kości
słodka papryka, sól, pieprz
ziele angielskie
liść laurowy
3 ząbki czosnku
woda do podlania mięsa

Do sosu:
1 łyżeczka chrzanu
2 łyżki śmietany
1 łyżka mąki
sól, pieprz, cukier do smaku

Mięso pokroić na kotlety. Rozbić tłuczkiem do mięsa. Lekko posolić, popieprzyć oraz posypać słodką papryką. Podsmażyć na złoty kolor przełożyć do brytfanny, wlać pozostały tłuszcz. Dodać listek, ziele oraz czosnek pokrojony w połówki. Zalać wodą tak aby była na równo z mięsem dusić pod przykryciem ok. 30-40min. Po tym czasie wyjąć mięso. Powstały sos zagęścić mąką wymieszaną z odrobiną zimnej wody, śmietany, chrzanu oraz odrobiny ciepłego sosu powstałego podczas gotowania mięsa (tzw. hartowanie), doprowadzić do wrzenia, włożyć z powrotem mięso. Dusić ok.10 min. na małym ogniu aby sos się nie przypalił.
Podawać z ziemniakami lub kaszą i ulubionymi dodatkami.

1 komentarz:

  1. Koniecznie z kaszą. I ogóreczkiem kiszonym. I kieliszeczek, coby sie przegryzło w brzuszku:-D

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly