poniedziałek, 20 marca 2017

Kokosowa szarlotka z polewą orzechowo-kakaową

Na co dzień jestem raczej umiarkowanie FIT :) niemniej jednak gdy odwiedzają mnie znajomi, którzy z różnych przyczyn nie mogą jeść pewnych rzeczy szarpię się na FIT przepisy! :) Tak też było z tą szarlotką, którą upiekłam specjalnie dla mojej znajomej, która na jakiś czas musiała odpuścić sobie nabiał i cukier. Wg mnie to najlepsze ciasto bezglutenowe jakie do tej pory udało mi się upiec! Ba! Polewa czekoladowa, którą pokusiłam się przygotować, żeby wzbogacić dość pospolity placek okazała się odkryciem epickim! Wyszło naprawdę fantastycznie! Nawet mężczyźni potwierdzili cudowność przepisu i z niedowierzaniem, że to ciasto bez mąki i cukru pałaszowali aż im się uszy trzęsły! :)

Składniki:
6 jajek
2 łyżki erytrolu
miąższ z 1 laski wanilii
3 czubate łyżki mąki kokosowej (można ją zrobić samemu mieląc wiórki kokosowe)
1 łyżka oleju rzepakowego

Dodatkowo
2 małe jabłka szara reneta
1 łyżka cukru kokosowego (można pominąć)
1/2 łyżeczki cynamonu
garść rodzynek wcześniej wymoczonych we wrzątku

Polewa:
5 łyżek wody
1 łyżeczka miodu
1 łyżeczka kakao
1 łyżka masła orzechowego

Jabłka obrać, pokroić w dość grube plasterki, wymieszać z 1/2 łyżeczki cynamonu i cukrem kokosowym.
Białka oddzielić od żółtek. Ubić wraz z erytrolem na sztywną lecz nie za sztywną pianę. Dodać mąkę kokosową, miąższ z wanilii, żółtka i olej. Delikatnie wymieszać łyżką.
Wylać na tortownicę wcześniej natłuszczoną i wysypaną mąką kokosową (średnica 24cm lub mniej) W ciasto powtykać jabłka i rodzynki. Piec 40-45minut w temperaturze 180stopni.
Wyjąć z pieca, wystudzić.
Przygotować polewę.
Bakalie mają moc! Zdrowe desery z Agnex W garnuszku zagotować wodę, miód i kakao, dodać masło orzechowe, energicznie mieszać do rozpuszczenia. Ciepłą polewą polać upieczone ciasto.

Wszystkich zgłodniałych pysznych bakalii zapraszam do internetowego sklepu AGNEX
znajdziecie tam całe mnóstwo pysznych bakalii a  na hasło ZDROWE-BAKALIE dostaniecie rabat 5% na zakupy! Promocja trwa do 30.04. więc warto z niego skorzystać przed pieczeniem mazurków, bab i serników! :)



  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly