środa, 22 marca 2017

Zrazy z karkówki.

Zrazy, zraziki, zrazunie! Oooo tak! To jest ewidentnie coś co mi się nigdy nie znudzi! Tym bardziej jestem dumna, że wreszcie ujrzały światło dzienne na moim blogu! Jako podrośnięta adeptka sztuki kulinarnej chodzę dumna niczym paw za sprawą tych małych mięsnych pakunków! Nie przeszkadza mi nawet to, że zaraz może ktoś mnie skrytykować, że zrazy to z wołowiny a nie z wieprzka! Duma mnie rozpiera i polecam wszystkim wypróbować przepis, bo naprawdę warto! 

Co potrzebujemy aby przygotować zrazy z karkówki?


Składniki: (na ok. 15małych zrazików)
500-600g karkówki
ogórki kiszone
1 spora biała cebula
20 dag swojskiej kiełbasy
musztarda
sól, pieprz
nić do związania
smalec do smażenia
2 liści laurowych
3-4 ziarnka ziela angielskiego
2 łyżki śmietany do zup i sosów (gęsta z Piątnicy 18%)
1/2szklanki zimnej wody
2 łyżki mąki pszennej

Jak przygotować zrazy z karkówki?


Mięso pokroić na dość cienkie kotlety.
Rozbić tłuczkiem, każdy kawałek oprószyć solą i pieprzem.
Na każdym plastrze rozsmarować łyżeczkę musztardy, ułożyć po kawałku ogórka (ćwiartka krojona wzdłuż), kilka piórek cebuli, i paseczek kiełbasy, całość zawinąć dość ciasno w roladkę, zawiązać nicią.
Gotowe zrazy smażyć na złoto-brązowo na smalcu.Podsmażone zrazy można wyjąć na chwilę z garnka aby pozbyć się nici (ja sobie o tym zapomniałam każdy na talerzu musiał z nicią radzić sobie sam... ;) ) Następnie podlać wodą tak aby roladki w pełni zostały zakryte wodą. Dodać liść laurowy i ziele angielskie. Dusić na małym ogniu
przez około 40-45minut.
Po tym czasie wyjąć roladki. W miseczce rozrobić mąkę z zimną wodą i śmietaną, wlać kilka łyżek gorącego wywaru aby zahartować śmietanę. Całość wlać do gotującego się sosu, energicznie wymieszać aby nie powstały grudki, zagotować. Dodać zrazy, gotować przez kilka minut całość od czasu do czasu mieszając.
Podawać z ziemniakami, kluseczkami czy kaszą najlepiej w
towarzystwie sałatki z buraczków.

1 komentarz:

Printfriendly