poniedziałek, 27 marca 2017

Placuszki kokosowo-jabłkowe z rodzynkami na kefirze

 Te placuszki powstały pod wpływem chwili :) Miałam ochotę na placki, miałam jabłka, które zostały mi z szarlotki, miałam również kefir, który chciałam wykorzystać przed upływem terminu, podobnie chciałam uczynić z mąką kokosową, która zalegała w mojej szafce ;) Tak powstały przepyszne, puszyste i lekkie placuszki, które z pewnością wykonam jeszcze nie raz... ;) Można je wcinać posypane cukrem pudrem (wersja dla ludzi, którzy nie boją się białej śmierci), polane miodem lub polewą czekoladowo-orzechową z przepisu, który znajdziecie tutaj.

Co potrzebujemy aby przygotować placuszki?


Składniki (na ok. 8-10 placuszków)
1 mała szara reneta
1 łyżeczka cukru kokosowego (można pominąć)
1/3 łyżeczki cynamonu
garść rodzynek sparzonych wrzątkiem
330g kefiru
2 łyżki mąki kokosowej
2 łyżki mąki orkiszowej białej
1 jajko
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej

Jak przygotować placuszki?


Jabłko obrać pokroić w dość grube plasterki następnie plasterki na mniejsze kawałki, posypać cukrem i cynamonem, wymieszać.
Kefir ubić z jajkiem, dodać mąki i sodę oczyszczoną, wymieszać na gładkie ciasto.
Do ciasta dodać jabłka i rodzynki, wymieszać odstawić na 10minut.
Na lekko natłuszczonej patelni kłaść porcję ciasta, smażyć na złoto z obu stron.
Podawać ciepłe z miodem, cukrem pudrem, polewą czekoladową, czy innymi ulubionymi dodatkami ;)

2 komentarze:

  1. jak ja już dawno nie jadłam placuszków! apetycznie wyglądają:) skusiłabym się ... pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrób koniecznie, minimum przyjemności maksimum smaku! :)

      Usuń

Printfriendly