poniedziałek, 13 lutego 2017

Roszponka z prażonymi orzeszkami

Roszponkę odkryłam w Niemczech podczas pierwszej wizyty u mojej Sis wtedy to jej teściowa Helenka przygotowałam sałatkę właśnie w ten sposób smak był dla mnie tak obłędny i genialny, że w 'Feld Salad' zakochałam się od pierwszego kęsu! Minęło ładnych parę lat kiedy zdobyłam się na odtworzenie Helciowego przepisu i mimo, że odbiega on nieco od orygina
łu ponieważ sos vinegret zrobiłam sama a orzeszki pinii zastąpiłam prażonymi orzechami nerkowca to i tak smak zniewala z nóg i sprawia, że pisząc wpis o tej sałacie moje ślinianki wariują... ;)
Taką sałatkę polecam jako elegancki dodatek do niedzielnego obiadu, gwarantuję, ze zaskoczy gości i każdy będzie chciał na nia przepis... :)

Składniki:
1 opakowanie roszponki
1/2 szklanki orzechów nerkowca
sos vinegret klik

Roszponkę przebrać, dobrze wypłukać i osuszyć.
Orzechy posiekać, podprażyć lekko na patelni.
Przygotować sos.
Sałatę polać sosem i posypać 2/3 orzeszków. Po wymieszaniu posypać po wierzchu pozostałą porcją orzeszków.
Podawać tuż po przygotowaniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly