środa, 31 lipca 2013

Pyszna sałatka ziamniaczana z koperkiem i czosnkiem.

Dzisiaj na tapecie ziemniaczki, które przygotowywałam już wielokrotnie, jako amatorka tego wdzięcznego warzywa zachęcam do wypróbowania przepisu, który jest arcyprosty a do tego bardzo smaczny! :)
Dostałam go od cioci Mary,  która zaraziła mnie swego czasu sympatią do portalu Wielkie żarcie gdzie też zaczęła się moja kulinarna fascynacja :)
Co warto jeszcze dodać odnośnie tego przepisu to to, że ziemniaczki wykonane w ten sposób bardzo przypominają mi te, które serwują w Pizzy Hut w tzw. ofercie baru sałatkowego.
Pycha!

Składniki (na całkiem sporą miskę pysznej sałatki)
ok.2kg młodych średniej wielkości (a może i skłaniających się do tych mniejszych rozmiarów) ziemniaków
1 szkl. majonezu
1 duży jogurt grecki
4 spore ząbki czosnku (przeciśnięty przez praskę)
1 duży pęczek koperku (posiekany)
sól i pieprz do smaku

Ziemniaki wyszorować i ugotować w mundurkach tak aby były jędrne i "zwięzłe" czyli jednym słowem tak jak gotuje się ziemniaki na najzwyczajniejszą sałatkę jarzynową. Wystudzić i obrać.
Ziemniaki jeśli są średniej wielkości kroić na ćwiartki a potem jeszcze na pół, jeśli jednak mamy do czynienia z małymi kartofelkami wystarczy przekroić je na ćwiartki.
Z majonezu, jogurtu, czosnku i koperku zrobić sos, doprawić do smaku sola i pieprzem.
Wlać do ziemniaków, delikatnie wymieszać, uważając aby nie rozgnieść ziemniaków na papkę ;)
Odstawić do lodówki na ok.1-2 godziny.
Zajadać solo lub z grillowanym mięskiem.

6 komentarzy:

  1. bardzo lubię takie salatki ziemniaczane ;) Zapisze sobie i na pewno z przepisu skorzystam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo polecam i gwarantuje, że jeśli lubisz sałatki ziemniaczane ta na pewno przypadnie do gustu Twoim kubkom smakowym :)
      pozdrawiam!

      Usuń
  2. Prosto i pysznie ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ziemniaczki w każdej postaci, te z pewnością też by mi zasmakowały! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Klasyka! Dobra jest tyż szkopska sałatka ziemniaczana no i można takimi ziemiaczkami zapchać nie tylko Czesia, ale i H&C!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooj tak! to jest mój sztandarowy "zapychacz" gości :))

      Usuń

Printfriendly