piątek, 12 lipca 2013

Wiśniowe muffinki z kruszonką :)

Szał muffinek jest wszechogarniający nie powiem, też dałam się jemu ponieść dość dawno za sprawą strony Joy of baking, którą uwielbiam zarówno przeglądać jak i testować z niej nowe przepisy. Niemniej jednak dzisiejszy przepis na muffinki stamtąd nie pochodzi ;) Przepis to miks kilku receptur, z których wzięłam to proporcje mąki a to proszku a to jeszcze z innego mleko, no i takim oto sposobem stworzyłam muffinki z wiśniami absolutnie pyszne, bo jak mogło by być inaczej gdy w przepisie jest kruszonka i wiśnie? :)

Składniki:
1 szklanka wydrylowanych wiśni
1/2 szklanki cukru
1 1/2 szklanki mąki
1 jajko
1/4 szklanki oleju lub rozpuszczonego masła
1/2 szklanki  mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy

Kruszonka:
1/4 szklanki mąki
2 łyżki masła (miękkiego)
1/3 szklanki cukru
1 opakowanie cukru waniliowego

Składniki na kruszonkę zagnieść do konsystencji "mokrego piasku".

Wszystkie suche składniki wymieszać ze sobą w jednej misce. W drugiej misce wymieszać składniki mokre. (ja to robię tzw. rózgą, lekko roztrzepuję) wlać do suchych, wymieszać łyżką. Do powstałej masy dodać wiśnie, delikatnie wymieszać. Rozłożyć do foremek na muffinki i posypać kruszonką. Piec w temp. 175 stopni przez około 20min.

Mniam! :)


Kwaśnie, no właśnie W wiśniowym sadzie 2013

8 komentarzy:

  1. uwielbiam kruszonke na muffinkach - podwójna radość przy jedzeniu. Wyszły przepięknie i na pewno bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sliczne i do tego kruszonka... mmm..Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy słyszę "kruszonka", moje ślinianki od razu zaczynają szybciej pracować. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, to prawda :) gdy byłam dzieckiem wyjadałam kruszonkę z ciasta drożdżowego na potęgę ;)

      Usuń
  4. Bardzo apetycznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  5. Muffinki to wypiek idealny- szybkie, pyszne, wystarczy jeden przepis a dodatki łatwo modyfikować :) Cudownie kontrastują u Ciebie te wisienki z samym kolorem ciasta :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly