środa, 3 sierpnia 2016

Ogórki w zalewie 5 smaków

Te ogórki to moja wesoła twórczość, która dopadła mnie podczas ostatniego ogórkowego przetwarzania. Z racji, że zostało mi w słoiku ogórków a zalewy brakło - moja zmora zbyt luźnego układania ogórków w słoikach ;) postanowiłam puścić wodze fantazji i tak oto powstały orientalne nieco pikantne ogórki pięć smaków! Powiem Wam szczerze, że sama nie wiedziałam co z tego wyjdzie i z publikacją przepisu czekałam do momentu aż otworzę
pierwszy słoik jak otworzyłam spróbowałam tradycyjnie otrząsnęłam się z szoku zasiadłam do publikacji przepisu dla Was! :) Te ogórki są pyszne! Zupełnie inne od tych co robiłam do tej pory, nieco orientalne, lekko pikantne po prostu idealne na imprezy pod coś mocniejszego, grilla lub po prostu do obiadu! Dla mnie bomba, Was zachęcam do wypróbowania i pozostawienia w komentarzu swojej opinii.

Składniki:
2kg ogórków
1/2 główki czosnku
koper (natka)
gorczyca
przyprawa 5 smaków

Zalewa:
2,5 szklanki wody
3/4 szklanki cukru
0,5 szklanki octu
0,5 szklanki pikantnego ketchupu
1/2 łyżeczki pieprzy cayenne
1 łyżka soli kamiennej

Ogórki wyszorować, pokroić w plasterki.
Na dnie słoików układać 1-2 ząbki czosnku, kawałki marchewki i gałązkę kopru. Następnie wkładać ciasno ogórki. Na wierzchu wsypać po 1/2 łyżeczki przyprawy 5 smaków (na mały słoiczek 200 ml na większy całą łyżeczkę)
Z podanych składników zagotować zalewę, zalać ogórki pasteryzować 6-8 minut od czasu zagotowania.
Do pierwszego spożycia odczekać min.2-3 tygodnie.

2 komentarze:

Printfriendly