środa, 31 sierpnia 2016

Zapiekane cannelloni z włoszczyzną

Makarony nie od dziś wiadomo, że razem z moim mężem uwielbiamy! Któregoś uroczego dnia gdy miałam wolne postanowiłam upichcić coś co mój mąż kocha najbardziej czyli... makaron! :) Decyzja zapadła po czym rozpoczęłam sprawdzanie szafek pod kątem co mam a czego mi brakuje. Okazało się, że w mojej spiżarnianej szafce schował się makaron
cannelloni, wiedziałam również, że w zamrażalniku mam spory zapas mięsa mielonego ze swojskiego wieprzka więc wybór był prosty cannelloni z mięsem mielonym i... żeby nie było nudno zaczęłam kombinować postawiłam na włoszczyznę, która uśmiechała się do mnie z zamrażarki! :) Połączenie proste, nieskomplikowane ale bardzo smaczne dlatego dzielę się z Wami tym przepisem, bo naprawdę warto! Rurki makaronowe przygotowane w ten sposób nie zrujnują Wam budżetu a miło zaskoczą wszystkich, których będziecie nimi karmić!

Składniki:
1opak. makaronu cannelloni
40dag mięsa mielonego
20dag mrożonej włoszczyzny
sól, pieprz, słodka papryka, bazylia
1 ząbek czosnku

Sos:
1l soku pomidorowego
cukier, sól, pieprz,
ząbek czosnku
bazylia świeża lub suszona
1szkl. wody

Włoszczyznę poddusić na łyżce masła do momentu aż będzie na wpół miękka. Wystudzić.
Mięso mielone wymieszać z włoszczyzną i przyprawami.
Nadziewać makaronowe rurki i układać na wcześniej wysmarowaną tłuszczem blachę.
Gotowe rurki zalać sosem pomidorowym, który przygotować w następujący sposób - sok, wodę i przyprawy zagotować. Rurki zalać w taki sposób aby sos przykrył ich całą powierzchnię. Blaszkę szczelnie przykryć folią aluminiową i wstawić do nagrzanego do 180stopni piekarnika na ok.50min. Po tym czasie ostrożnie zdjąć folię, sprawdzić czy makaron wchłonął większość sosu i zmiękł. Gdy makaron jest miękki posypać startym żółtym serem, zapiekać jeszcze przez 10minut.

1 komentarz:

Printfriendly