środa, 7 stycznia 2015

Budżetowa surówka kebabowa

Któż z nas nie lubi fast foodowych klimatów? No cóż tych, którzy za nimi nie przepadają jest raczej garstka a ja należę w tej kwestii niestety do ludzi mających słabość do różnych średnio zdrowych przekąsek... Niemniej jednak z Nowym Rokiem mam mocne postanowienie poprawy ale będąc realistką wiem, że z przekąsek a'la fast food ciężko będzie mi zrezygnować stąd aby wytrwać w postanowieniu plan jest tak:i fast food tak ale w domu! I nie mówię tutaj o wersji: pizza na telefon, którą zjemy w domu ;) Mowa tutaj raczej o przekąskach własnoręcznie wykonanych. Przepis na tytułową surówkę stworzyłam pewnej leniwej niedzieli kiedy to chciałam zrobić jakąś taką pyszną surówkę, która zaspokoiłaby moje kubki smakowe domagające się fast foodowych klimatów. Surówka wyszła przepyszna i całym sercem polecam ją wszystkim zarówno jako zwykły dodatek do obiadu jak również dodatek do frytek, mięska tudzież hamburgera. Po prostu mniamniuśne mniam!! A tak swoją drogą to jak Was przyciśnie głód fast foodowy to ta sałatko-surówka sama w sobie zaspokoi Wasz głód a jak dorzucicie do tego kurczaka w przyprawie gyros to już w ogóle wyjdzie istny fast foodowy raj! ;)

1/2 główki kapusty pekińskiej
1 średnia czerwona cebula
4-5 ogórków konserwowych

Sos:
2 łyżki majonezu
2 czubate łyżki ketchupu
2 ząbki czosnku
1/2 dużego opakowania jogurtu greckiego
sok z 1/2 cytryny lub 1 łyżka octu jabłkowego
sól, pieprz, cukier do smaku

Kapustę drobno poszatkować.
Ogórki pokroić w półplasterki.
Cebulę posiekać.
Jogurt wymieszać z majonezem, ketchupem, czosnkiem i przyprawami.
Wlać do warzyw, wymieszać. Odstawić na 15min. tak aby kapusta zmiękła i przeszła smakiem sosu.

2 komentarze:

  1. Kochana Córuś, nie ważne, co jesz, tylko z kim i czym przepijasz! Niech żyją niezdrowe a pyszne sałatki!

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly