piątek, 16 stycznia 2015

Chińska surówka z białej kapusty

Tego przepisu szukałam przez długi czas! O tym, że nie jestem fanką chińszczyzny już wspominałam, dzisiaj c.d. tej historii. Jedyna rzecz, która od zawsze przypadała mi do gustu w tego typu restauracjach to serwowana tam surówka! Odkąd wpadłam na genialny pomysł, że na pewno przepis na nią znajdę w Internecie musiałam przekopać się przez parę nieudanych prób aby trafić wreszcie na tą idealną do której nie trzeba nic dodawać ani nic ujmować. Jest po prostu majstersztykiem w tej dziedzinie i bardzo dziękuję Klementynce dobra robota!! :) Ta sałatka prócz obłędnego smaku surówka ta ma jeszcze jedną zaletę możemy a nawet powinniśmy zrobić ją dzień wcześniej więc podczas robienia obiadu, surówkę mamy już gotową! ;)

Składniki:
1/2 główki białej kapusty
1 duża marchew
1 cebula
1 ząbek czosnku
1/2szkl. oleju
1/4 szkl. octu spirytusowego
1/2 szkl. cukru
1/2 łyżeczki soli

Ocet, olej, cukier i sól  zagotować. Odstawić.
Kapustę poszatkować, marchew zetrzeć na grubych oczkach, wymieszać z kapustą. Dodać pokrojoną w drobną kostkę cebulę. Zalać wszystko zalewą, odstawić najlepiej na noc.

3 komentarze:

Printfriendly