czwartek, 2 czerwca 2016

Młoda kapusta na gęsto

Kapusta na gęsto w moim domu głównie kojarzy mi się z młodym bigosikiem, który na blogu już jest tutaj.
Jestem z tych ludzi, którzy od zawsze kochają wszelkiego rodzaju surówki do obiadu z ciepłymi dodatkami już tak do końca nie było. Mimo, że zasmażane buraczki kochałam od dziecka i na samą myśl zaczyna cieknąć mi ślinka tak zasmażana kapusta, marchewka z groszkiem czy też młoda kapusta musiały swoje odczekać do momentu aż dorosnę do ich smaków. Tak się tez stało w tym momencie jem wszystkie ciepłe dodatki obiadowe, które są w naszym kraju popularne! Przyznam szczerze, że najwięcej czasu z oswojeniem zajęła mi

kapusta zasmażana i właśnie młoda kapusta na gęsto, którą prezentuję właśnie w tym wpisie. Sama nie wiem dlaczego tak długo zajęło mi polubienie kapuścianego smaku, bo bigos i wszelkie inne kapuściane wariacje kochałam od dziecko trudno powiedzieć, nie ma co się nad tym rozpisywać, bo ważne, że wreszcie zasmażaną kapustę pokochałam miłością niezwykłą i płomienną! Jeśli są wśród czytelników osoby mające podobny problem zachęcam do przełamania się i spróbowania a tych, którzy kapustkę kochają po prostu do ugotowania pokaźnego gara dla całej rodziny! :)



Składniki: 


1 główka młodej kapusty (ok.1kg)

1 pęczek koperku

1 mała cebulka

3-4 ziarnka ziela angielskiego

2 listki laurowe

2 łyżki masła

1 łyżka mąki

cukier, sól, pieprz do smaku




Kapustę poszatkować.

Włożyć do garnka, podlać 1/2szkl. wody.

Dodać ziele angielskie, liść laurowy, sól, cukier i pieprz. Gotować do miękkości w razie gdyby cała woda się wygotowała delikatnie podlać kolejną 1/2szkl.

Cebulkę posiekać. Masło roztopić na patelni, dodać cebulę, zeszklić. Dodać mąkę, chwilę podsmażać. Gotową zasmażkę dodać do kapusty, na patelnię dodać łyżkę kapusty tak aby wyczyścić ją z pozostałości zasmażki.

Zagotować.

Koperek posiekać dodać do kapusty, w razie potrzeby doprawić do smaku.

Podawać jako dodatek do kotletów schabowych, mielonych lub innych mięs.

2 komentarze:

  1. Wlaśnie zrobiłam kapuste z tego przepisu, jest przepyszna jeszcze w takiej postaci nie jadłam Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę, że przypadła Ci do gustu! :) Polecam również drugi przepis z młodą kapustą na gęsto na moim blogu - jeśli ta przypadła Ci do gustu tamta posmakuje Ci jeszcze bardziej! ;)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly