poniedziałek, 6 czerwca 2016

Truskawkowe pancakes z serkiem owocowym i czekoladą

Jak większość z Was wie, przepisy staram się dodawać w miarę na bieżąco no chyba jeśli chodzi o przepisy świąteczne wtedy pojawiają się z rocznym opóźnieniem ;) Reszta przepisów jest publikowana zaraz po przygotowaniu stąd moje ogromne zdziwienie, że na blogu nie ma tych przepysznych placuszków, które umożliwiły mi udział w moim pierwszym w życiu kulinarnym evencie, o którym pisałam tutaj.
Pancakesy to amerykańskie placuszki często przybliżane nam jako amerykańska wersja naleśników jak dla mnie to totalna bzdura! Pancakesy to pancakesy a naleśniki to naleśniki i tego się trzymajmy. Te placuszki są tak pyszne, że pamiętam jak robiłam je rok temu właśnie na konkurs to po konkursowym debiucie musiałam w domu zrobić kilka ładnych powtórek zanim moja kochana rodzinka się nimi najadła dostatecznie mocno - zwłaszcza mój

M. wtedy zaskoczył mnie bardzo, bo sam się upominał abym mu te placuszki robiła, szok! On wierny wyznawca kapusty z grochem, barszczu białego i mięsnego bolognese domagał się słodkich placuszków! :)
O przepisie przypomniałam sobie gdy w głowie próbowałam odkopać jakiś fajny przepis z truskawkami, raz dwa i przypomniały mi się właśnie te placuszki więc szybko udałam się na bloga a tam zdziwienie, bo placuszków tam nie było! Idąc za ciosem raz dwa stworzyłam wpis, odkopałam przepis, który na szczęście miałam na mailu i voila! Dzielę się z Wami wspaniałymi pancakes'ami! :)

Składniki na ok. 10 placuszków:

1,5szkl mąki
2 jajka
300ml maślanki truskawkowe
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
2 łyżki cukru pudru
szczypta soli
5 łyżek oleju rzepakowego

Dodatkowo:
Serek kremowy owocowy
20dag truskawek
50g gorzkiej czekolady
3 łyżki mleka

Składniki na placuszki zmiksować na jednolitą masę o konsystencji gęstej śmietany. Smażyć na suchej patelni teflonowej lub innej z nieprzywierającym dnem.
Usmażone placuszki posmarować serkiem, ułożyć przekrojone na pół truskawki. Polać sosem przygotowanym z roztopionej w 3 łyżkach mleka czekolady. Podawać tuż po przygotowaniu.



1 komentarz:

Printfriendly