środa, 10 maja 2017

Roladki ze szparagami w sosie musztardowo-miodowym


Szparagi zawsze mnie intrygowały niemniej jednak nigdy wcześniej ich nie jadłam, nie kupowałam itd. Zastanawiało mnie to wszechogarniające szparagowe szaleństwo kilka lat z rzędu licząc moje blogowe poczynania zanim zdążyłam zaopatrzyć się w szparagi to już mijał na nie sezon ;) Aż do teraz! Będą z M. w Lidlu napotkałam na promocję, która od razu sprawiła, że zakupiłam opakowanie zielonych szparagów. Początkowo miałam je przygotować klasycznie zawijane w boczku z sosem holenderskim i jajkiem w koszulce wyszło oczywiście inaczej... ;) Z racji potrzeby wymyślenia czegoś wow na niedzielny obiad postanowiłam moje lidlowe szparagi przekuć właśnie w obiadowy sukces! ;) Z pomocą przyszła mi Kwestia Smaku gdzie znalazłam przepis petardę, który od razu postanowiłam wykorzystać! Zdecydowanie polecam przygotowanie szparagów w ten sposób, bo jest prosty i gwarantuje sukces! Obiad w takim wydaniu jest lekki, sycący po prostu pyszny!

Składniki: (na 6 sztuk)

2 filety z kurczaka
6 plasterków cienko pokrojonego boczku lub szynki szwardzwalckiej
sól, pieprz do smaku, marynata staropolska KAMIS
18 sztuk zielonych szparagów
1 czubata łyżka musztardy słodko-ostrej lub musztardy francuskiej
1 łyżka miodu
100g śmietanki kremówki 30% 
1 łyżka soku z cytryny do smaku 
oliwa z oliwek lub olej

Miód wymieszać z musztardą, jedną  łyżkę odłożyć do posmarowania mięsa.
Każdy filet z kurczaka przekroić wzdłuż na trzy cieńsze plastry. Każdy rozbić, natrzeć solą, pieprzem i odrobiną przyprawy.
Szparagi umyć, pozbyć się zdrewniałych końców (odłamać je - same złamią się w odpowiednim miejscu)
Na rozbite kotlety kłaść po 3 sztuki szparagów, zawinąć, posmarować musztardą wymieszaną z miodem oraz odrobiną oliwy z oliwek. 
Wokół kurczaka zawinąć boczek. Ułożyć w naczyniu do zapiekania (wcześniej posmarowany lekko oliwą z oliwek).
Końcówki szparagów przykryć paskiem folii aluminiowej aby zbytnio się nie przypiekły.
Roladki wstawić do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni i piec ok.20 minut.
W tym czasie pozostałą musztardę z miodem wymieszać ze śmietanką, sokiem z cytryny, solą i pieprzem.
Po 20minutach zdjąć folię z końcówek i całość polać sosem, wstawić do pieca jeszcze na 10minut (jeśli posiadamy w piekarniku funkcję grill warto jej użyć). Dopiec roladki na złoty kolor.
Podawać z pieczonymi ziemniakami i mizerią lub innymi ulubionymi dodatkami :)



1 komentarz:

Printfriendly