czwartek, 15 października 2015

Hawajska sałatka z kuskusem

Kanapki do pracy to w moim przypadku zło koniecznie od najmłodszych lat jakoś ciężko było mi przełykać suche kromki z wędliną i serem. Tak, w tym przypadku jestem wybredna i marudna (co jeśli chodzi o jedzenie jest raczej sporadyczne). W czasach szkolnych na kanpaki byłam skazana, na studiach było już w tym różnie szeroki świat gastronomii w rodzie Gryfa często skutecznie zastępował kanapkus popspolitus :) Gdy zaczęłam pracować moje żywienie wkroczyło na nowe tory! Wreszcie jak cżłowiek mogę zabierać ze sobą sałatki, naleśniki i inne posiłki, które nadają się do pojemnika :) Dosyć niedawno w Biedronce natrafiłam na świeżego ananasa i nic by w tym dziwnego nie było jednak był przecięty na pół stąd skusił mnie swą wagą i tym, że nie zapłacę za niego jak za zboże ;) Często mam tak, że najpierw coś kupuję potem dopiero myślę co z tego zrobię w kuchni tak było też i tym razem. Pół z połowy zjedliśmy z M. solo, ot po prostu samego jednak drugą połówkę postanowiłam zagospodarować do mojego pracowniczego posiłku jak postanowiłam tak zrobiłam! :) Kuskus z kurczakiem i ananasem to w moim przypadku odkrycie na miarę odkrycia smaku pierogów ze szpinakiem! :) Polane sosem tysiąca wysp sałatka sprawia, że człowiek podczas przerwy w pracy ma wrażenie, że przeniósł się na Hawaje a młoda hawajaka zaraz poda drink w ananasie ;) Myślę, że taka sałatka świetnie sprawdzi się również na imprezie podana na półmisku. Najważniejsze jest to aby dodać świeżego ananasa to on robi w tym daniu całą robotę! :) 


Składniki: (na 1 porcję)
1/2 małego filetu z piersi kurczaka
1/2szkl. suchego kuskusa (plus wrzątek do zalania)
2 plastry świeżego ananasa
1 łyżka kukurydzy konserwowej
1/3 świeżego zielonego ogórka
przyprawa Złocisty Kurczak

Sos:
1 łyżka majonezu 
1 łyżka ketchupu 
1/2 ząbka czosnku

Mięso pokroić w kostkę, wymieszać z łyżeczką przyprawy i łyżką oliwy z oliwek. Odstawić na 30min. do lodówki.
Kuskus zalać wrzątkiem przykryć aby spęczniał.
Z majonezu, ketchupu i czosnku zrobić sos.
Kurczaka podsmażyć na suchej patelni (starczy oliwa, w której był zamarynowany). 
Ananasa pokroić w kostkę. 
Kuskus wymieszać z kurczakiem, dodać kukurydzę, ananasa oraz pokrojonego w półplasterki ogórka (ze skórką).
Całość polać sosem. 


1 komentarz:

Printfriendly