wtorek, 13 października 2015

Sałatka z pieczonych buraków z boczkiem i serem feta

Buraczki. Uwielbiam od dziecka jak dziś pamiętam ozorki w sosie, do tego tłuczone ziemniaczki i przepyszne buraczki na ciepło. Kocham ten smak do dzisiaj mimo, że sama nie posiadłam jeszcze sztuki robienia tak pysznej 'jarzynki' - tak się w moim domu na to wołało, mimo wszystko cały czas usilnie próbuję i jestem pewna, że wreszcie uda mi się któregoś dnia powiedzieć Eureka! Smak dzieciństwa po raz kolejny! :) W międzyczasie prócz sprawdzonych buraczkowych patentów czyt. chłodnik, barszczyk Babci Stasi jarzynka i sałatka do obiadu z buraczków testuję nowe smaki. Przy okazji organizowanej imprezy całkiem przypadkiem wyczarowałam wspaniałą i zaskakującą sałatkę z buraczkami w roli głównej. Nie dość, że po raz pierwszy przygotowałam buraki w tej formie to dodatkowo po raz pierwszy piekłam je w piekarniku zamiast gotować i powiem Wam, że strzał w 10! Tym, którzy jedli polecam odtworzyć w domu a tym, których ta możliwość ominęła zachęcam do wypróbowania we własnych kuchniach i przetestowaniu na domownikach.

Składniki: (na 1 duży talerz - półmisek
4 średnie (bardziej mniejsze niż większe) buraczki
1/2 kostka sera typu feta
10 plastrów boczku
1 czubata łyżka posiekanej natki pietruszki

Sos: 
3 łyżki oliwy
1 łyżka octu
1 łyżka miodu
sól i pieprz do smaku

Buraczki wyszorować, osuszyć i zawinąć w folię aluminiową. Piec w piekarniku przez ok. 60-70min. do miękkości (pod koniec pieczenia wbić patyczek czy buraczki są już upieczone.)
Ostudzić. Obrać i pokroić w plasterki ok.2-3mm. Ułożyć na półmisku na tzw. 'dachówkę' czyli zakładkę :)
Boczek usmażyć na suchej patelni na słoty kolor, osuszyć z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym. 
Ser feta pokroić w kostkę, ułożyć na buraczkach. Boczek połamać na mniejsze kawałki, posypać po serze. 
Z podnaych składników na sos po uprzednij wymieszaniu wszystkiego i doprawieniu do smaku polać sałatkę. Pospypać natką pietruszki. Serwować gościom z uśmiechem na ustach :)

3 komentarze:

  1. Nie wątpię, że była pyszna, wyobrażam sobie ten smak. Jako dziecko uwielbiałam ozorki i bardzo żałuję, że nie mam ich gdzie kupić. A buraki sa królami w mojej kuchni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po wpisie p tej porze wyczuwam dzień nauczyciela w powietrzu! :D

      Usuń

Printfriendly