czwartek, 1 października 2015

Surówka z białej kapusty z ogórkami kiszonymi

W kwestii surówek nie ma chyba takiej, która by mi nie smakowała. Wszystkie na swój sposób są pyszne i zależy z czym podane stanowią duety idealne! Ostatnio podczas przyrządzania udźca z indyka podjęłam ambitne wyzwanie przygotowania kapusty zasmażanej ale moje ambitne plany skończyły się na poszatkowania kapusty wtedy pomysł ewoluował i postanowiłam zrobić surówkę a że zasób składników miałam mocno ograniczony zrobiłam tzw. coś z niczego co wyszło całkiem dobre i godne blogowej uwagi! :) Surówka wg tego przepisu to jedna z tych budżetowych, które zrobimy praktycznie zawsze, bo składniki na nią mamy pod ręką praktycznie zawsze. Poprzez dodatek ogórków kiszonych ma fajny posmak i nieco zalatuje na surówkę z kapusty kiszonej więc świetnie sprawdzi się w połączeniu ze smażoną rybą, duszoną wątróbką lub pieczoną kiełbaską.  Polecam wszystkim fanom taniej i smacznej kuchni :)

Składniki:
1 mała główka białej kapusty
4 spore ogórki kiszone
1 średnia cebula
1 średnia marchewka
1 średnie jabłko
3 łyżki oleju
1 łyżka majonezu
1 łyżeczka suszonego koperku
1 łyżeczka mielonego kminku
pieprz, sól, cukier do smaku

Kapustę poszatkować.Dodać trochę soli ugnieść aby zmiękła.
Ogórki kiszone oraz jabłko i marchewkę zetrzeć na tarce o grubych oczkach, dodać do kapusty.
Przyprawić olejem, majonezem, solą, pieprzem, kminkiem i koperkiem. Odstawić na godzinę aby surówka puściła sok, kapusta zmiękła i smaki sie przegryzły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly