wtorek, 10 maja 2016

Domowy sos barbecue

Sos barbecue  nigdy nie należał do moim kulinarnych faworytów przez wiele lat omjałam go szerokim łukiem. Pamiętam jak będąc u mojej siostry w Niemczech zajadałam się grillowanymi przysmakami jednak sos barbecue nigdy nie skradł tam mojego serca ba! Na samą myśl o jego smaku odwracałam wzrok w drugą stronę stołu! Niespodziewanie i zupełnie spontanicznie nie wiem nawet skąd doznałam olśnienia! Domowy sos barbecue - trzeba zrobić! Pod wpływem chwili zasięgnęłam lektury i kilka dni później nadarzyła się okazja by go przygotować. Wyszedł wspaniały! Lekko słodki, troszkę kwaśny no i do tego obłędnie aromatyczny! Wg mnie jeden z lepszych sosów jakie przygotowałam na grilla w swoim życiu! Po prostu genialny, musicie go zrobić! Sprawdzi się wspaniale zarówno jako marynata do mięs jak i cudowny sos sam w sobie do kiełbasek, chipsów i innych grillowych przekąsek.


Składniki:
1 puszka pomidorów bez skórki (krojonych)
1 mała cebula
1 duży ząbek czosnku
2 łyżki oleju rzepakowego
2 łyżki octu balsamicznego
1/3szkl. cukru
4 łyżki sosu sojowego
2 łyżki sosu sos worcestershire
1/3 łyżeczki gorczycy
1/3 łyżeczki cynamonu
1/3 łyżeczki ostrej czerwonej papryki
1/3 łyżeczki słodkiej papryki
1/3 łyżeczki kuminu (kmin rzymski)
1/3 łyżeczki kminku
1/2 łyżki wędzonej papryki

Cebulę i czosnku drobno posiekać. Na rozgrzany olej wrzucić cebulę i chwilę podsmażyć, dodać czosnek, podsmażyć chwilkę aby czosnek oddał aromat, dodać pomidory, smażyć przez ok.5min.
Dodać sos sojowy, sos worcestershire, ocet, gotować ok.5minut.
Przyprawy utrzeć w moździerzu, dodać wraz z cukrem do reszty składników. Gotować do moemntu aż zgęstnieje.
Opcjonalnie można dodać kilka suszonych wędzonych śliwek na samym początku gotowania, wtedy na koniec sos należy zmiksować.
Gdy wolimy jednolity aksamitny sos polecam również zmiksowanie.


Kolejny już raz oprawę graficzną przepisu zapewniła nieoceniona Judyta z Lord Project :)

2 komentarze:

  1. kmin rzymski brzmi interesująco w tym zestawieniu. nigdy nie dodawałem. Natomiast jeśli chodzi o cukier - to tylko brązowy, a najlepiej z melasą i miodem :) śliwki to świetny pomysł (wg. mnie), no i jak ktoś ma możliwość to zamiast wędzonej papryki polecam chipotle. ogólnie sos bbq to sos wyobraźni. ma być słodki, kwaśnawy i palony :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Michale w 100% się z Tobą zgadzam! :) następnym razem pokuszę się o spróbowanie chipotle ;)
      Pozdrawiam!! :)

      Usuń

Printfriendly