środa, 25 maja 2016

Tradycyjny kotlet schabowy

Kotlety schabowe zna każdy, każdy też ma swoje ulubione - od babci, mamy, cioci lub teściowej. W moim przypadku dziwna sprawa, bo ulubionych schabowych nie miałam do czasu aż wreszcie przygotowałam właśnie te z tego przepisu! W moim rodzinnym domu były schabowe ale jakoś nie zapadły mi w pamięć, bo u nas raczej obok schabowych królowały i brylowały na stole inne kąski ;)  O patencie moczenia mięsa w mleku słyszałam już z wielu źródeł czyt. TV, internet, książki, wreszcie nadszedł czas aż odważyłam się cenne informacje zastosować w swojej kuchni!  I żałuję tylko jednego... że nie zrobiłam tego wcześniej!! Kotlety przygotowane w ten sposób są genialne! 

Składniki:
8 kotletów schabowych
3 średnie cebule
sól, pieprz
mleko
smalec
2 jajka
bułka tarta

Kotlety rozbić, posolić i popieprzyć.
W głębokim naczyniu układać warstwami mięso cebulę, zalać mlekiem i układać kolejna warstwę - do wykończenia składników. Mleka powinno być tyle aby przykryło całkowicie mięso.
Odstawić na kilka godzin a najlepiej na noc.
Po tym czasie wyjąć mięso z mlecznej marynaty, lekko osuszyć na ręczniku papierowym.
Panierować mięso w mące, następnie w  rozkłóconym jajku z odrobiną soli i pieprzu. na końcu w bułce tartej.
Na patelni rozgrzać smalec, kłaść kotlety, smażyć na złoty kolor na średnim ogniu.
Podawać z ziemniakami, młodą kapustą lub mizerią. Obiad idealny!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly