piątek, 20 maja 2016

Kokosowa kremówka z ananasem i rabarbarem

To ciacho to moja wesoła twórczość na temat kokosowej kremówki Ewy Wachowicz, do której przymierzałam się od tamtych wakacji - jak widać troszkę mi się zeszło kiedy plan przekułam w czyn ale lepiej późno niż wcale! ;) Ciasto w mojej odsłonie je wzbogacone o warstwę owocową, która wg mnie jest strzałem w 10 i powoduje, że ciasto jest ciekawe i godne prezentacji nawet na imprezowym stole. Co więcej to ciasto zrobi nawet największy pieczeniowy laik! Prostota i smak to oczywiście to co jest w mojej kuchni najważniejsze takie też jest to ciasto proste w wykonaniu jednak nadzwyczajnie smaczne! Warto dodać, że jest to pierwsze prawdziwe ciacho pieczone w moim super nowym piekarniku więc niewątpliwie mam do niego wyjątkowy sentyment wszak to ciasto premierowe... ;)

Składniki: (na dużą blachę 28cm x 38cm)
Ciasto kruche:
1/2 kostki masła
1/2szkl. zimnej wody
1/2szkl. cukru
2szkl. mąki
2 jajka
1 opak. cukru wanilinowego
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Masło posiekać z mąką dodać pozostałe składniki zagnieść pospiesznie ciasto. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia po czym wylepić blaszkę ciastem.

Krem owocowy:

4 laski rabarbaru
1 średnie jabłko
6 plastrów ananasa z puszki
1/3szkl. syropu z zalewy z ananasa 

Owoce obrać i pokroić w kostkę (niezbyt mała). Wrzucić do garnka, dolać syrop i gotować na małym ogniu do momentu aż owoce puszczą sok, zmniejszyć ogień trzymać na ogniu do momentu aż nadmiar wody odparuje i owoce ładnie zgęstnieją.
Przestudzić.

Masa budyniowa:
1l mleka
2 budynie śmietankowe
1 budyń waniliowy
4 łyżki cukru

Odlać 1 szkl. zimnego mleka pozostałe mleko zagotować.
W zimnym mleku rozrobić oba smaki budyni i cukier wlać do wrzącego mleka energicznie mieszając do momentu aż budyń zgęstnieje. 

Ciasto posypać bułką tartą i wyłożyć przestudzone owoce po czym wylać masę budyniową.

Przygotować warstwę kokosową:
200g wiórek kokosowych
2 jajka
1/2 szkl. drobnego cukru
1/2 kostki roztopionego i przestudzonego masła

Oddzielić żółtka od białek. Białka ubić na sztywną pianę, stopniowo dodawać cukier i miskować do momentu aż cukier się rozpuści i piana stanie się gęsta i lśniąca. Dodać żółtka, delikatnie wymieszać. Dodać wiórki i roztopione masło, delikatnie wymieszać i wyłożyć na masę budyniową.

Ciasto włożyć do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika na ok. 40-50 ustawiając blaszkę na najniższym poziomie pieca (to ważna uwaga inaczej kokos z wierzchu się spiecze a ciasto w środku będzie surowe a tego przecież nie chcemy... ;) )



Piękną oprawę graficzną mojej kremówce zapewniła Judyta z Lord Project.

1 komentarz:

Printfriendly