piątek, 13 maja 2016

Kiełbaski grillowane w cukinii z sosem BBQ

Ten przepis zrodził się w mojej głowie podczas burzliwego rozmyślania nt. czym ugościć moich biesiadników? Pewnie większość stwierdzi, że są smaczniejsze i bardziej wykwintne rzeczy od kiełabsy w cukinii ale już Wam tłumaczę dlaczego tym razem padło na poczciwą kiełbaskę... Kilka dni przed majówką umówiłam się z moją kochaną Anetką na kawę, podczas miłego babskiego gadania o wszystkim i o niczym wpadłyśmy na pomysł, żeby podczas majówki zorganizować małe ognisko gdzie zjemy pierwszą w tym sezonie "kiełbę" ;) Niestety aura pogodowa pokręciła nam plany mimo wszystko chęć spotkania była mocniejsza niż ulewny deszcz tego dnia. Aby przechytrzyć pogodę postanowiliśmy, że spotkamy się u mnie - jak postanowiliśmy tak zrobiliśmy! ;) Pomyślałam, że jeśli ma być to spotkanie zamiast ogniska nie ma sensu rezygnować z kiełbasy zwłaszcza jeśli funkcja grill w moim nowym piekarniku naprawdę daje radę! Po obmyśleniu strategii i tego, że chcę przygotować grillowane kiełbaski przyszła kolej na wymyślenie ciekawej formy jej podania długo się nie zastanawiając wpadłam na cukinię, która teraz jest wspaniale soczysta, delikatna, po prostu przepyszna! :) Po dodaniu do listy składników cukinii stwierdziłam, że potrzebuję do dopełnienia dania jakiś fajny sos - padło na sos barbecue, który wyszedł idealnie! Przepis tutaj.
Kiełbaski z cukinią smakowały wszystkim, zniknęły wszystkie! ;) Ja swoje ze względu na aurę pogodową przygotowałam w piekarniku z funkcją grill jednak jestem pewna, że na normalnym grillu wyją jeszcze smaczniejsze!



Składniki:
8 kiełbasek długości małej cukinii w miarę prostych
4 małe cukinie
sos barbecue (klik)
10 dag żółtego sera




Cukinię umyć, przekroić wzdłuż, łyżeczką wydrążyć środek,lekko posolić gdy puści wodę wytrzeć ręcznikiem papierowym.
Kiełbaski naciąć i ułożyć na rozgrzanym grillu, podpiec do momentu aż będą takie 'wpół' gotowe.
Cukinię również położyć na chwilę na grilla.
Gdy kiełbaski będą na wpół upieczone zdjąć je z grilla. Podpieczoną cukinię posmarować w środku sosem barbecue i ułożyć kiełbaski, posypać serem i zapiec w piekarniku.
Jeśli chcemy przygotować takie kiełbaski na grillu pakieciki cukinii z kiełbasą zawinąć w folię aluminiową tak jak kaszankę.






Oprawę graficzną dla moich kiełbasek zapewniła Judyta z Lord Project


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly