czwartek, 7 lipca 2016

Drożdżówki z serem i jagodami

Z okazji Dnia Ojca postanowiłam upiec mojemu kochanemu teściowi pyszne drożdżówki. Po przekopaniu kilkunastu stron z przepisami na drożdżówki w moje ręce wpadł ten idealny, który od razu wiedziałam, że będzie hitem! :) Intuicja mnie nie zawiodła moje pierwsze drożdżówki w życiu okazały się przepyszne i zostawiły wszystkie kupne bułeczki daleko w tyle! Jeśli i Wy chcecie sprawić swoim najbliższym małą słodką przyjemność upieczcie im drożdżówki właśnie z tego przepisu - obiecuję, że będą prze-szczęśliwi! :) Z drożdżówkami w moim życiu wiąże się pewna historia o rozbieżnościach językowych wszystkim powszechnie znane drożdżówki przeze mnie i moje najbliższe otoczenie zwane było słodkimi bułkami. Gdy mieszkając w Szczecinie wraz z moją Alicją szłyśmy na zajęcia powiedziałam, że musimy wstąpić do piekarni, bo chcę kupić słodką bułkę Ala wybuchła salwą śmiechu i zaczęła dopytywać co to słodka bułka ;) Podobnie było z masarnią ale to już inna historia... ;)

Składniki:

500g mąki pszennej
2 łyżki cukru
40g drożdży
250ml ciepłego mleka
2 jajka
1/4 kostki roztopionego masła

Nadzienie:

3szklanki serka labneh lub innego kremowego serka
3/4 szklanki jagód/borówek
pokruszone płatki migdałowe

Drożdże rozpuścić w ciepłym mleku z 2 łyżkami cukru i łyżką mąki. Całość odstawić do wyrośnięcia na kilka minut.
Mąkę przesiać do miski, wbić jajka, wlać wyrośnięty rozczyn i energicznie wyrabiać, stopniowo dolewając rozpuszczone masło. Ciasto wyrabiać do momentu aż zacznie odchodzic od ręki, ja z tym miałam problem jednak po 10minutach stwierdziłam, że dodam odrobinę oleju i wtedy poszło gładko ;)
Wyrobione ciasto przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 30minut.
W tym czasie przygotować nadzienie.
Serek wymieszać z jagodami w razie potrzeby lekko posłodzić.
Wyrośnięte ciasto rozwałkowywać na placek grubości ok.1-1,5cm i dużym kubkiem wykrawać kółka, układac na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, pozostawić do wyrośnięcia (ok.10minut) po tym czasie na środku bułeczek zrobić wgłębienie za pomocą denka od literatki. We włębienie nasypać trochę płatków migdałowych, nałożyć porcję serka, posypać płatkami migadłowymi.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180stopni i piec ok.15-20minut do momentu aż zrobią się pięknie rumiane.

Bułeczki są super! Długo utrzymują świeżość! :)

1 komentarz:

Printfriendly