środa, 27 lipca 2016

Wiśnie w syropie

Wiśni w syropie nie muszę chyba nikomu zbytnio przedstawiać... ;) Te małe okrągłe lekko kwaśne owoce zamknięte szczelnie w słoiczkach przypomną nam zimą o cudownym słonecznym lecie i pozwolą wyczarować w kuchni naprawdę pyszne rzeczy! :) Osobiście
przyznam się Wam szczerze, że jestem zwolenniczką mrożenia owoców i warzyw, bo jest z nimi wtedy najmniej roboty ot po prostu umyć, w razie czego osuszyć na tackę do zamrażalnika a potem ciach do woreczka! Bez mycia i wyparzania słoików, bez zbędnych pasteryzacji itd. poza tym wg mnie z mrożonymi owocami mam największe pole manewru w kuchni ;) Niemniej jednak fajnie mieć w zanadrzu kilka słoiczków słodkich wiśni w syropie na wypadek stworzenia pysznego i szybkiego deseru rodem z PRL czyli gorącego budyniu z pysznym syropem wiśniowym, syrop świetnie sprawdzi się również jako dodatek do lodów, zaprawa do napoju czy też miłe urozmaicenie zimowej herbatki stąd moja decyzja o jego publikacji. Poza tym lubię mieć na swoim blogu przepisy, do których w sezonie przetworowym sama później wracam... ;)

Składniki:
1kg wiśni
0,5kg cukru

Wiśnie zasypać cukrem odstawić najlepiej na noc w chłodne miejsce (u mnie lodówka) aby puściły sok. Na drugi dzień w garnku z grubym dnem zagotować wiśnie. Wrzące wiśnie przekładać do wyparzonych słoików, uzupełniać syropem powstałym podczas gotowania, zakręcić. Wstawić do garnka wyłożonego ściereczką, nalać wody i gotować na małym ogniu 20minut od momentu gdy woda zacznie się solidnie gotować.

4 komentarze:

  1. Też już zrobiłam, parząc się przy zakręcaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest cena, którą czasami musimy zapłacić za takie pyszności w słoiku ;)
      Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
    2. To jest cena, którą czasami musimy zapłacić za takie pyszności w słoiku ;)
      Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  2. Tak, tak, budyniek z "dekoracją" bezcenne!

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly