piątek, 15 lipca 2016

Ogórki z curry

Ogórki w zalewie Curry podobnie jak te w zalewie słodko-ostrej goszczą na półkach mojej spiżarni od kilku sezonów aż dziw bierze, że nie mam ich na blogu ot tak nawet dla samej siebie, bo podejrzewam, że dla większości Was przepis jest już znany. Muszę się Wam przyznać, że sama czasami korzystam z przepisów tutaj zamieszczonych wynika to z wygody, czasami zanim znajdę coś w swoich kulinarnych notatkach to mija godzina a tutaj wujek google, nazwa przepisu plus nazwa bloga i rach-ciach i już mam! :) Jeszcze kilka słów o
ogórkach, na które przepis poniżej. Historia tego przepisu jest zabawna, bo będąc jeszcze na studiach niekoniecznie zaliczałam się do ludzi lubiących różne dziwne ogórkowe kombinacje. Ela chyba z pracy, któregoś razu przyniosła przepis na te ogórki i oczywiście nie zawahała się ich przygotować. Ja, wygłodniała studencina ze Szczecina powiem szczerze, że mocno kręciłam nosem, że niby jak? Curry? Cukier? Nieeee, ble fuj i w ogóle, że chyba to nie moje klimaty. Ela mnie nie zachęcała i nie namawiała przyjęła moją niechęć ze spokojem tak jak ma to w zwyczaju. Po kilku dniach odwiedziliśmy babcię Ninę no i tak babcia mówi, że ma ogórki z nowego przepisu, żebym spróbowała, babci tak łatwo nie było odmówić... ;) Spróbowałam i... pyszne!! Zjadłam cały słoik po czym mówię, że chcę przepis a babcia, że to ogórki z przepisu od Eli no i jak to się wtedy mówiło ZONK :) Od tej pory są to jedne z moich ulubionych ogórków i w tym momencie pragnę wykorzystać mojego bloga do upublicznienia mojej skruchy, Elu zwracam honor! Te ogórki są pyszne i królują na moim stole rok w rok nieprzerwanie od 4-5lat! :)


Składniki: (na 4 duże litrowe słoiki lub 6 małych po 400ml)
2,5kg ogórków
2-3 cebule
6 gałązek naci selera
po 1 łyżeczce gorczycy do każdego słoika

Zalewa:

5 szklanek wody
1 szklanka octu 10%
1,5 szklanki cukru
2 łyżki soli
3 łyżeczki curry

Ogórki umyć obrać (lub pozostawić w skórkach wg uznania) przekroić na ćwiartki.
Na dnie słoika ułożyć gruby plaster cebuli, wsypać łyżeczkę gorczycy i włożyć gałązkę selera. Do słoika układać ciasno ogórki.
Z podanych składników zagotować zalewę, gdy doprowadzimy ją do wrzenia zdjąć z ognia zalać słoiczki. Zakręcić. Pasteryzować na mokro ok. 5minut od momentu zagotowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly